Skip to main content
Besvarat

Felaktigt IMEI-nummer vid Galaxy S10+ buds registrering

  • 18 mars 2019
  • 24 svar
  • 1089 visningar

Hej,
Jag fick min Galaxy S10+ i lördag och jag försöker registera min mobil I members appen sedan men jag får alltid felaktigt IMEI-NUMMER meddelande. Har ni skickat fel mobil model till era kunder? Om det går inte registrera mobilen då vill jag att ni skicka mig Samsung buds eller värde check så kan jag köpa dem.



[Redigerat] - Ämnet har flyttats till smartklockor och tillbehör

Bäst svar av Erik

Nu har vi diskuterat frågan internt och jag kan bekräfta att det handlar om ett tekniskt fel hos Samsung. Tyvärr är det inget vi kan påverka från vår sida utan man behöver vända sig till dem.

Samsung har även gått ut med nedan meddelande:

För närvarande upplever vi problem med att kunder inte får sin orderbekräftelse samt problem att lägga till sitt IMEInummer vid registrering.
Vi är medvetna om detta problem och arbetar för att lösa detta så snart som möjligt. Vi beklagar detta och tackar för ditt tålamod.
Vänligen prova igen vid ett senare tillfälle.


Länk

Om ni fortfarande har frågor gällande leverans och er beställning vänligen besök: http://support.veddestagruppen.se
För kampanjsupport vänligen kontakta: 0771-403020



UPDATE - info från Samsung -

Anledningen till felmeddelandet är att ett stort antal IMEI nummer inte blivit uppladdade i databasen korrekt, men det håller på att lösas nu.

Tiden för redeem kommer att förlängas, alla som är berättigade till Buds kommer att få det även om det kommer att dröja något.

Pga ovan fel är det många som ringer till Samsungs kampanjavdelning, varför det är svårare att komma fram just nu. Samsung ber om att prova vid olika tider under dagen alternativt vänta nån vecka och prova igen då det förhoppningsvis lugnat sig.

📳PING @muataz @Oshotta @Heimo @Chipsgeneralen
Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

24 svar

  • Skribent
  • Aspirant
  • 18 kommentarer
  • 19 mars 2019
Är det nån som har samma problem? Eller har alla lyckades och registrera sina mobiler förutom jag?

Jag har även samma problem. Försökt hela förmiddagen men det funkar inte.

Chipsgeneralen
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+38
  • Superhjälte
  • 1047 kommentarer
  • 19 mars 2019
Hej, har du tagit imei från avtalet(kvittot) eller har du skrivit av från mobilen?

Bara dubbelkolla att de två stämmer överens 🙂

Fick aldrig med någon följesedel.. Fick enbart ett papper om att de var glada för att jag fortsätter att använda Tre.. 😕

Chipsgeneralen
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+38
  • Superhjälte
  • 1047 kommentarer
  • 19 mars 2019
Okej, men på Mitt3, är det samma imei där? Det borde verkligen vara det. Men även på kartongen telefonen kom
i.
annars har jag (i befogenhet av privatperson) ingen aning om vad som skulle kunna vara felet.

  • Skribent
  • Aspirant
  • 18 kommentarer
  • 19 mars 2019
Hej,
Memebers appen fyller IMEI automatisk och jag har dubbel kollat och IMEI stämmer rätt.

  • Registrerad användare
  • 1 kommentar
  • 19 mars 2019
Jag har samma problem.. har provat flera gånger både igår och idag. Dubbelkollat imei och produktnummer men nej det funkar inte.

  • Rookie
  • 9 kommentarer
  • 19 mars 2019
Även jag har exakt samma problem. Felet ligger hos Samsung men kommer Tre att hjälpa sina kunder att få ta del av Galaxy Bud om kampanjtiden (8/3-31/3) hinner passera innan vi kan registrera !??

  • Skribent
  • Aspirant
  • 18 kommentarer
  • 19 mars 2019
Jag ringde till Tre och de kopplade mig vidare till Samsung. Jag väntade en half timme i kö sen gav jag upp. Ska försöka ringa till Samsung senare idag.

  • Rookie
  • 9 kommentarer
  • 20 mars 2019
muataz skrev:
Jag ringde till Tre och de kopplade mig vidare till Samsung. Jag väntade en half timme i kö sen gav jag upp. Ska försöka ringa till Samsung senare idag.


Du får gärna passa på fråga Samsung hur dom kompenserar oss om vi inte hinner registrera oss innan 31/3 för att Samsung gjort fel.

  • Skribent
  • Aspirant
  • 18 kommentarer
  • 20 mars 2019
Samsung är ett skämt. Jag ringer och försöka chatta med dem sedan igår. Deras telefon bara spelar musik i timmar och deras chatt stänger automatiskt när det blir min tur efter jag har väntat mer en timme. Jag provade flera gånger och kan inte få tag på dem.
Till slut så gick jag till Samsung kundservice i Kista. De ligger nära till mitt jobb. Och de kunde inte hjälpa med ärenden. De säger att jag måste ringa eller prata med kampanj kundservice.

Jag tror tre borde lösa det här problemet för oss. Mina bröder båda köpte S10+ från tele2 och de kunde registera deras mobiler.

Erik
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • 681 kommentarer
  • 20 mars 2019
Hej allihopa!

Jag förstår verkligen frustrationen, speciellt när kampanjen är tidsbestämd och önskar att vi hade kunnat hjälpa till direkt i kontakt med oss. Dessvärre kan vi inte göra något mer än att hänvisa till Samsung då kampanjen sköts av dem.

Jag lyfter frågan internt och återkopplar till er så fort jag vet mer, förhoppningsvis under morgondagen.

Bra att tänka på:
Kampanjen avser inte Samsung Galaxy S10E

  • Skribent
  • Aspirant
  • 18 kommentarer
  • 20 mars 2019
Erik skrev:
Hej allihopa!

Jag förstår verkligen frustrationen, speciellt när kampanjen är tidsbestämd och önskar att vi hade kunnat hjälpa till direkt i kontakt med oss. Dessvärre kan vi inte göra något mer än att hänvisa till Samsung då kampanjen sköts av dem.

Jag lyfter frågan internt och återkopplar till er så fort jag vet mer, förhoppningsvis under morgondagen.

Bra att tänka på:
Kampanjen avser inte Samsung Galaxy S10E

Kan vi ångra köpet av mobilen och abonnemang förlängning om vi får inte utlovade hörlurar? Det var anledningen att jag förebeställde mobilen. Annars man skulle vänta och köpa den när går ner i priset.

Erik
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • 681 kommentarer
  • 20 mars 2019
muataz skrev:

Erik skrev:
Hej allihopa!

Jag förstår verkligen frustrationen, speciellt när kampanjen är tidsbestämd och önskar att vi hade kunnat hjälpa till direkt i kontakt med oss. Dessvärre kan vi inte göra något mer än att hänvisa till Samsung då kampanjen sköts av dem.

Jag lyfter frågan internt och återkopplar till er så fort jag vet mer, förhoppningsvis under morgondagen.

Bra att tänka på:
Kampanjen avser inte Samsung Galaxy S10E
Kan vi ångra köpet av mobilen och abonnemang förlängning om vi får inte utlovade hörlurar? Det var anledningen att jag förebeställde mobilen. Annars man skulle vänta och köpa den när går ner i priset.


Om du har köpt en S10 eller S10+ innan den 7e mars så ser jag inte varför du inte skulle få dina hörlurar. Jag återkommer med mer info imorgon kring felmeddelandet.

Gällande returen, om köpet är gjort via Tre.se eller telefon har du 14 dagars ångerrätt från att du har hämtat ut paketet. I sådant fall är det bara att kontakta kundservice via telefon så hjälper mina kollegor dig. ☺️

  • Skribent
  • Aspirant
  • 18 kommentarer
  • 20 mars 2019
Erik skrev:

muataz skrev:

Erik skrev:
Hej allihopa!

Jag förstår verkligen frustrationen, speciellt när kampanjen är tidsbestämd och önskar att vi hade kunnat hjälpa till direkt i kontakt med oss. Dessvärre kan vi inte göra något mer än att hänvisa till Samsung då kampanjen sköts av dem.

Jag lyfter frågan internt och återkopplar till er så fort jag vet mer, förhoppningsvis under morgondagen.

Bra att tänka på:
Kampanjen avser inte Samsung Galaxy S10E
Kan vi ångra köpet av mobilen och abonnemang förlängning om vi får inte utlovade hörlurar? Det var anledningen att jag förebeställde mobilen. Annars man skulle vänta och köpa den när går ner i priset.
Om du har köpt en S10 eller S10+ innan den 7e mars så ser jag inte varför du inte skulle få dina hörlurar. Jag återkommer med mer info imorgon kring felmeddelandet.

Gällande returen, om köpet är gjort via Tre.se eller telefon har du 14 dagars ångerrätt från att du har hämtat ut paketet. I sådant fall är det bara att kontakta kundservice via telefon så hjälper mina kollegor dig. ☺️

31/3 slutar kampanjen. Om man lyckades inte att registrera sin mobil innan det så får man inte hörlurarna. Det är enligt Samsung. Jag försöker snart en vecka att registrera min mobil och inte lyckats.

Erik
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • 681 kommentarer
  • 20 mars 2019
muataz skrev:

Erik skrev:

muataz skrev:

Erik skrev:
Hej allihopa!

Jag förstår verkligen frustrationen, speciellt när kampanjen är tidsbestämd och önskar att vi hade kunnat hjälpa till direkt i kontakt med oss. Dessvärre kan vi inte göra något mer än att hänvisa till Samsung då kampanjen sköts av dem.

Jag lyfter frågan internt och återkopplar till er så fort jag vet mer, förhoppningsvis under morgondagen.

Bra att tänka på:
Kampanjen avser inte Samsung Galaxy S10E
Kan vi ångra köpet av mobilen och abonnemang förlängning om vi får inte utlovade hörlurar? Det var anledningen att jag förebeställde mobilen. Annars man skulle vänta och köpa den när går ner i priset.
Om du har köpt en S10 eller S10+ innan den 7e mars så ser jag inte varför du inte skulle få dina hörlurar. Jag återkommer med mer info imorgon kring felmeddelandet.

Gällande returen, om köpet är gjort via Tre.se eller telefon har du 14 dagars ångerrätt från att du har hämtat ut paketet. I sådant fall är det bara att kontakta kundservice via telefon så hjälper mina kollegor dig. ☺️
31/3 slutar kampanjen. Om man lyckades inte att registrera sin mobil innan det så får man inte hörlurarna. Det är enligt Samsung. Jag försöker snart en vecka att registrera min mobil och inte lyckats.


Precis, av denna anledning är det viktigt att vi hjälps åt. ☺️ Återkommer här i tråden imorgon så fort jag talat med mina kollegor.

Erik
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • 681 kommentarer
  • Svar
  • 21 mars 2019
Nu har vi diskuterat frågan internt och jag kan bekräfta att det handlar om ett tekniskt fel hos Samsung. Tyvärr är det inget vi kan påverka från vår sida utan man behöver vända sig till dem.

Samsung har även gått ut med nedan meddelande:

För närvarande upplever vi problem med att kunder inte får sin orderbekräftelse samt problem att lägga till sitt IMEInummer vid registrering.
Vi är medvetna om detta problem och arbetar för att lösa detta så snart som möjligt. Vi beklagar detta och tackar för ditt tålamod.
Vänligen prova igen vid ett senare tillfälle.


Länk

Om ni fortfarande har frågor gällande leverans och er beställning vänligen besök: http://support.veddestagruppen.se
För kampanjsupport vänligen kontakta: 0771-403020



UPDATE - info från Samsung -

Anledningen till felmeddelandet är att ett stort antal IMEI nummer inte blivit uppladdade i databasen korrekt, men det håller på att lösas nu.

Tiden för redeem kommer att förlängas, alla som är berättigade till Buds kommer att få det även om det kommer att dröja något.

Pga ovan fel är det många som ringer till Samsungs kampanjavdelning, varför det är svårare att komma fram just nu. Samsung ber om att prova vid olika tider under dagen alternativt vänta nån vecka och prova igen då det förhoppningsvis lugnat sig.

📳PING @muataz @Oshotta @Heimo @Chipsgeneralen

  • Skribent
  • Aspirant
  • 18 kommentarer
  • 21 mars 2019
Erik skrev:
Nu har vi diskuterat frågan internt och jag kan bekräfta att det handlar om ett tekniskt fel hos Samsung. Tyvärr är det inget vi kan påverka från vår sida utan man behöver vända sig till dem.

Samsung har även gått ut med nedan meddelande:


För närvarande upplever vi problem med att kunder inte får sin orderbekräftelse samt problem att lägga till sitt IMEInummer vid registrering.
Vi är medvetna om detta problem och arbetar för att lösa detta så snart som möjligt. Vi beklagar detta och tackar för ditt tålamod.
Vänligen prova igen vid ett senare tillfälle.
Länk
Om ni fortfarande har frågor gällande leverans och er beställning vänligen besök: http://support.veddestagruppen.se För kampanjsupport vänligen kontakta: 0771-403020

Problemet är att man kan inte nå dem. Jag provade ringa och väntade flera timmar och spenderat flera timmar till vänta på deras chatt som slutar alltid med fel meddelande och igår upptäckte jag att deras mejl funkar inte alltså det går inte att skicka mejl till dem. Det är trasig. Plus att deras kundservice center i Kista vill inte hjälpa. Det låter som att de undviker kontakt från kunder.

Jag tror vi har rätt till kompensation från Tre.

Erik
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • 681 kommentarer
  • 21 mars 2019
Det är drygt en vecka kvar på kampanjen och Samsung meddelar på sin sida att det jobbar på att lösa problemet, jag skulle därför rekommendera att göra som de skriver och avvakta ett par dagar innan man testar igen.

Då det handlar om en extern kampanj som helt och hållet sköts av Samsung, får man i det här fallet vända sig till dem för ev. kompensation.

  • Skribent
  • Aspirant
  • 18 kommentarer
  • 22 mars 2019
Wow nu vill inte Samsung chatta med oss längre hahaha de stängde chatten för kampanj och mobil telefoner


  • Rookie
  • 9 kommentarer
  • 22 mars 2019
Erik skrev:
Nu har vi diskuterat frågan internt och jag kan bekräfta att det handlar om ett tekniskt fel hos Samsung. Tyvärr är det inget vi kan påverka från vår sida utan man behöver vända sig till dem.

Samsung har även gått ut med nedan meddelande:


För närvarande upplever vi problem med att kunder inte får sin orderbekräftelse samt problem att lägga till sitt IMEInummer vid registrering.
Vi är medvetna om detta problem och arbetar för att lösa detta så snart som möjligt. Vi beklagar detta och tackar för ditt tålamod.
Vänligen prova igen vid ett senare tillfälle.
Länk
Om ni fortfarande har frågor gällande leverans och er beställning vänligen besök: http://support.veddestagruppen.se För kampanjsupport vänligen kontakta: 0771-403020



UPDATE - info från Samsung -

Anledningen till felmeddelandet är att ett stort antal IMEI nummer inte blivit uppladdade i databasen korrekt, men det håller på att lösas nu.

Tiden för redeem kommer att förlängas, alla som är berättigade till Buds kommer att få det även om det kommer att dröja något.

Pga ovan fel är det många som ringer till Samsungs kampanjavdelning, varför det är svårare att komma fram just nu. Samsung ber om att prova vid olika tider under dagen alternativt vänta nån vecka och prova igen då det förhoppningsvis lugnat sig.

📳PING @muataz @Oshotta @Heimo @Chipsgeneralen

Tack för mycket bra info Erik! 🙂

  • Skribent
  • Aspirant
  • 18 kommentarer
  • 26 mars 2019
Jag kan bekräfta nu att det går att registrera mobilen via memebers appen för att få budsen.

Erik
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • 681 kommentarer
  • 26 mars 2019
muataz skrev:
Jag kan bekräfta nu att det går att registrera mobilen via memebers appen för att få budsen.


Härligt! 😃
Stort tack @muataz för att du uppdaterade oss!

  • Rookie
  • 9 kommentarer
  • 26 mars 2019
muataz skrev:
Jag kan bekräfta nu att det går att registrera mobilen via memebers appen för att få budsen.


Även jag bekräftar att jag kunde äntligen registrera mig! 🙂

Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies