Skip to main content
Svar

Felkod 4001 vid aktivering av mobilavtal i Galaxy Watch5 Pro

• August 4, 2024
  • 3 svar
  • 401 visningar

Har nyligen bytt från iPhone 15 och Apple Watch 7 till Galaxy S24 och Watch5 Pro. När jag nu vill ha igång esim i klockan såsom jag hade i min Apple watch får jag bara nedan meddelande i Wearable appen.

Någon som har en idé innan jag kontaktar kundservice?

Bäst svar av JeppePeppe

Hejsan @HenkeB!

Det låter som att den gamla klockan möjligtvis ligger kvar på abonnemanget. Det går enbart att ha en klocka per abonnemang.

Jag rekommenderar i detta fall att kontakta oss här, så hjälper vi dig. 😊

3 svar

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • Svar
  • August 13, 2024

Hejsan @HenkeB!

Det låter som att den gamla klockan möjligtvis ligger kvar på abonnemanget. Det går enbart att ha en klocka per abonnemang.

Jag rekommenderar i detta fall att kontakta oss här, så hjälper vi dig. 😊

Då undrar jag, som har samma problem, vi har familjeabonemang med flera telefoner med varsina telefonnummer. 

Är det alltså så att det bara är en person i familjen som får ha en smartwatch med abonnemang?

Karl Von Bredband
3Medarbetare
Forum|alt.badge.img+28

Då undrar jag, som har samma problem, vi har familjeabonemang med flera telefoner med varsina telefonnummer. 

Är det alltså så att det bara är en person i familjen som får ha en smartwatch med abonnemang?

Nja, det är en smartwatch per abonnemang då kopplingen sker till varje individuellt telefonnummer!
Så flera smartwatches kan inte vara kopplade till ett och samma telefonnummer. 😊

Ibland kan det hända att när man försöker sätta upp kopplingen, så sker det något fel i klockan/telefonen, men registreringen går igenom i våra system ändå. Då kan det krävas att man plockar bort tjänsten på abonnemanget i våra system.