Skip to main content
Nykomling
September 13, 2018

När kommer eSIM till Galaxy Watch?

• September 13, 2018
  • 225 svar
  • 60694 visningar
Hej
Jag undrar när 3 kommer att lansera esim? Jag tänker på Samsung galaxy watch som kommer snart.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

225 svar

Aspirant
January 21, 2019
Kolla den här länken...

https://www.telenor.no/privat/kundeservice/mobilhjelp/samsung-galaxy-watch-esim/

Nu har en konkurrent släppt det i Norge och Sverige kommer snart
Rookie
January 22, 2019
Förlåt, men kommentarer av typen "... och att ni under tiden använder alla fantastiska funktioner som klockan erbjuder tillsammans med en telefon via Bluetooth" känns inte så konstruktiva och gör nog mer skada än nytta. Själva poängen är att klockan inte tarvar en mobiltelefon inom en radie på fem meter, det råkar vara ett av dess största mervärden och åtminstone för mig det bärande argumentet till att skaffa den. Det vill säga, så länge operatören lyckas erbjuda den relevanta tjänsten. Uttalandet riskerar att tolkas som "var nöjda med det ni har". Jag använder för egen del blåtandsfunktionen PÅ GRUND AV att Tre inte får det att fungera, i annat fall hade blåtand varit avstängt på mobilen.
Aspirant
January 23, 2019
Känns snarare som man invecklat sig än utvecklar.
Telenor i Norge har redan släppt esim stöd till Galaxy watch.

https://www.telenor.no/privat/kundeservice/mobilhjelp/samsung-galaxy-watch-esim

Vad är så knepigt? Ryktats däremot om att Tre tecknat ett avtal med Apple som förbjuder dem att lansera esim till annat än Appleprodukter. Stämmer det?
Falken
Proffs
January 25, 2019
Låt oss släppa den stora bongotrumman: https://www.tele2.se/handla/esim

Inte heller Tele2 stöder fler enheter än Apples översta segment av enheter.

Vi får helt enkelt fredligt fortsätta vänta.
Om mitt svar har hjälpt dig så får du gärna markera det som "Bästa svar" eller trycka på "tumme upp" . På så vis blir det enklare för andra att få hjälp med liknande frågeställningar. Tack ska du ha!
Aspirant
January 29, 2019
Nu har även Telia lanserat esim till Galaxy watch i Norge

https://www.telia.no/sim-pin-puk/tvilling/kom-i-gang-med-samsung-galaxy-watch

Att ingen lyckas i Sverige stärker bara min teori om att Apple signat upp ensamrätt hos operatörerna i Sverige.

Varför dementerar ingen från Tre om så inte är fallet?

Funderar på att låta konkurrensverket ta er titt på detta.
Norge är ju inte kända för att komma före Sverige med ny teknik och särskilt inte i andra nät än Telenors
Jag läste på Tres forum att problemet bestod i att det var svårt att få till provisioning men uppenbart inte ett problem om det går i Norge. Rätta mig Tre men dessa databaser är väl internationella?
Registrerad användare
January 30, 2019
Kommer det e-sim till galaxy watch?
Nils
Moderator
Moderator
January 31, 2019
Kommer det e-sim till galaxy watch?

Hejsan @Andersd ! 🙂 Jag flyttade ditt inlägg till en tidigare tråd som berör samma fråga.
Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
Aspirant
January 31, 2019
Vad händer Tre. Varför kommenterar ingen från er?
Vet vi något ni inte kan berätta ?På alla seriösa företag har man ett måldatum när man startar en utveckling. Att ni håller på med utvecklingen är ju redan bekräftat. Att då inte ha ett måldatum känns väldigt konstigt. Har utvecklarna helt fria tyglar utan krav. Är produktägaren lika kravlös vad gäller krav och och mål kring säkerhet i era system?
Registrerad användare
February 14, 2019
Hej!
Min man köpte en Samsung galaxy watch till mig idag och måste nu ordna sånt där esim. Hur gör jag de ? Läste nått om att 3 ej har de till klockan. Hoppas att det inte stämmer!

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till smartklockor och tillbehör
Superhjälte
February 14, 2019
Hej,

3 har inte stöd för eSim till Galaxy Watch ännu, men de ska jobba på det. Det borde inte ta alltför lång tid 🙂
Har mitt svar hjälpt dig? Gilla eller markera som bästa svar för att hjälpa andra 🤓