Skip to main content
Nykomling
September 13, 2018

När kommer eSIM till Galaxy Watch?

• September 13, 2018
  • 225 svar
  • 60694 visningar
Hej
Jag undrar när 3 kommer att lansera esim? Jag tänker på Samsung galaxy watch som kommer snart.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

225 svar

Rookie
January 9, 2019
Apple watch är rektangulär. Redan där tar suget stopp. Batteriet är grymt bra med 46mm-variant. Kan jämföras med Huawei watch 2 4G som drar batteri snabbt.

Själv orolig att tele2 inte riktigt kommer stödja g. Watch initialt, även om de säger att stöd kommer nu i jan.

Bättre om tre fläskar fram ett datum. Kommer lugna en del kunder. Sen har tre musikstreaming för tidal och Spotify mm. Grymt bra.
Nils
Moderator
Moderator
January 9, 2019
Halloj alla! 👋🏻

Det är många som sitter och väntar spänt på lanseringen, så även jag! 🕵🏼

Vi vill släppa det så snabbt det bara går, men det är vissa detaljer som behöver falla på plats innan vi kan släppa det till kunderna. Vi vill inte släppa det, innan funktionen är så smidig och bra som möjligt.

Anledningen till att vi inte kan sätta ett datum för lansering är helt enkelt på att vi inte har ett klart datum i dagsläget. Vi vill inte ge kunder som väntar på detta falska förhoppningar och slänga ut ett datum redan nu.

Så snart vi har någon mer information, kommer vi självklart att lägga upp detta här på forumet och även i denna tråd! 😊
Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
January 9, 2019
Skriv gärna tydligt på eran säljsida att ni inte har en aning om när esim kommer till galaxy watch.Många som köpt väntar förjäves.De kunde
köpt gear s3 för 2000 kr idag istället.s3 an är trevlig
med mst betalning där inte nfc fungerar tex på coop forum södertälje. Betala 2000 istället för 4000 kr så länge Å så hinner nog nästa gen smartwatch lanseras .Galaxy xxx innan 3 är med:
🤠🤠🤠🤠🤠🤠🤠🤠🤠🤠🤠🤠🤠🤠🤠🤠
Nykomling
January 10, 2019
Hej alla som väntar!

Jag pratade nyss med supporten hur det ser ut med esim.
Personen kunde inte ge ett lanseringsdatum. Men på frågan om det bilr av under januari eller närmare juni svarade personen (citat): "Det blir väl under det här kvartalet!".

För mig låter det inte direkt som imorgon eller under januari... och därför håller jag utkik vad de andra gör
Rookie
January 11, 2019
Hejsan Indfree, vad kul att du har hittat in hit!

Vi har i skrivande stund inget svar på när eller om vi kommer släppa eSIM till Galaxy Watch. Håll utkik på forumet under "nyheter" för framtida information.

Jag önskar dig en god fortsättning!

Hur kan ni som etablerad stor aktör, ett seriöst företag (?), nu komma med information att ni ev. inte kommer att komma med eSIM till galaxy watch när ni säljer produkten som att det skulle fungera direkt.
Kommer det inte inom snar framtid byter jag operatör asap.
Nykomling
January 11, 2019
Google och Samsung var först med E-Sim, ändå så prioriterar 3 iFån? Säger en del om deras prioriteringar!
Rookie
January 14, 2019
Tele2 släpper under slutet på januari/början av februari. Och de verkade ha koll på att just galaxy watch samt apple watch skulle få stöd i samband med detta.
Rookie
January 16, 2019
@Erik nu har det snart gått 4 månader sedan jag köpte min klocka och blev lovad och tydligen lurad att e-SIM skulle fungera när klockan levererades. Nu undrar jag vad tänker ni göra åt detta, jag har tappat hoppet om att det skall fungera men skall jag behöva tappa hoppet om Tre som operatör också? Tycker inte att det är okay att ni behandlar era kunder så och speciellt inte när man har varit kund hos er sedan början av tre.
Erik
Pensionerad Moderator
Pensionerad Moderator
January 17, 2019
@Erik nu har det snart gått 4 månader sedan jag köpte min klocka och blev lovad och tydligen lurad att e-SIM skulle fungera när klockan levererades. Nu undrar jag vad tänker ni göra åt detta, jag har tappat hoppet om att det skall fungera men skall jag behöva tappa hoppet om Tre som operatör också? Tycker inte att det är okay att ni behandlar era kunder så och speciellt inte när man har varit kund hos er sedan början av tre.

Jag vet att du har fått information av säljaren att funktionaliteten skulle lanseras strax efter att klockan levererades till dig och vill återigen be om ursäkt för att du har fått felaktig information. Som jag tidigare nämnt är vi medvetna om att många där ute önskar eSIM till sin Samsung klocka men vi har ännu inget datum som vi kan dela med oss av. Vi är oerhört glada över att du har varit kund hos oss så länge och vill naturligtvis inte att du ska tappa hoppet om oss. Jag och mina kollegor tackar för visat tålamod och att ni under tiden använder alla fantastiska funktioner som klockan erbjuder tillsammans med en telefon via Bluetooth.
Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
Aspirant
January 21, 2019
Nu var i alla fall Telenor lanserar det i Norge....
https://www.telenor.no/privat/kundeservice/mobilhjelp/samsung-galaxy-watch-esim/