Skip to main content
Nykomling
September 13, 2018

När kommer eSIM till Galaxy Watch?

• September 13, 2018
  • 225 svar
  • 60694 visningar
Hej
Jag undrar när 3 kommer att lansera esim? Jag tänker på Samsung galaxy watch som kommer snart.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

225 svar

Emanuel
Pensionerad Moderator
Pensionerad Moderator
January 2, 2019
Hejsan Indfree, vad kul att du har hittat in hit!

Vi har i skrivande stund inget svar på när eller om vi kommer släppa eSIM till Galaxy Watch. Håll utkik på forumet under "nyheter" för framtida information.

Jag önskar dig en god fortsättning!
Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
Nykomling
January 3, 2019
När kommer ni få tummen ur a*slet och släppa eSIM till Samsung Galaxy Watch?
Rookie
January 5, 2019
https://m3.idg.se/2.1022/1.690677/e-sim/sida/2/detta-sager-operatorerna

I en artikel på M3 svarar eran PR-chef följande på frågan varför e-sim inte är lanserat:

– Det är främst tillgång till produkter.
Vi följer det som kommer och kan lansera efter tillverkarnas tidplaner.
..........

Nu är Galaxy watch lanserad sedan länge och jag har en på handleden nu.
Varför är ni så sega?
Varför finns inte esim till GW?
Rookie
January 5, 2019
Även jag kommer överge tre för tele2 till anledning av detta.
Falken
Proffs
January 6, 2019
Precis som några här blev jag lovad försäljaren och att allt skulle funka direkt med mobilen. Kommer hem och testar, börjar ringa till support och fick svar "vad är esim" var tvungen att förklara att gå in på tres hemsida och läsa. Då var hans svar ändå JA...men det verkar som personalen behöver snabbare information om vad ni gör då det verkar bli något brist på kommunikation. Kollade på hemsidan och i annonsen lät det verkligen som att det skulle funka men glömde påpeka det tydligt till samsung lovers.
Så långt som ni verkar ha kommit är det endast @Eriks repetionorer om alla iphone och hur duktiga vi är med att lansera det till dem nyare iphone.
Det ända folket vill ha svar på "när lanseras skiten" då ni endast svarar samma BS!
Samsung galaxy watch 2 hinner lanseras innan ni ens hunnit fundera om våra problem.
Varit kund hos 3 ett tag och anser mig trogen till er. Men jag säljer er samma dag som abonnemanget tar slut EFTERSOM, i alla dessa forum jag läst har varit samma svar och att teknikGudarna @Erik jagar kan inte ens ge simpelt svar.

P.S!! Jag har varit väldigt nöjd som kund i alla dessa år men när support inte vet vad esim är och hemsidan lockade på ett väldigt fult set så känns det som att er service har fallit radikalt.

Det intressanta är att Tele2 har fått ett datum 1/1.
@Erik du kan hälsa era teknikgudar att i alla dessa månader ni jagat efter ett datum så har tele2 gjort oss glada med svaret!!

Tack för all er tid och support genom åren ❤❤peace love and understanding ❤❤ god jul På er❤❤

Jag förstår delvis den frustrerade andan i trådarna (som är ett gäng nu) angående E-Sim till Galaxy Watch. Men, faktum kvarstår att inte heller Tele2 lanserat e-sim den 1/1 som en rad personer pratat om. Vid min kontakt med Tele2 så kan man inte lämna mer information än att e-sim kommer att släppas någon gång under Januari. Man specificerar alltså inte något specifikt datum och inte heller till vilka enheter man har för avsikt att stödja initialt.

Vi får helt enkelt samla oss en smula och vänta.
Om mitt svar har hjälpt dig så får du gärna markera det som "Bästa svar" eller trycka på "tumme upp" . På så vis blir det enklare för andra att få hjälp med liknande frågeställningar. Tack ska du ha!
Nykomling
January 6, 2019
Då får jag ta tillbaka mina ord och be om ursäkt på grund av min bristiga information om tele2 och ser detta som ett race mellan Tre och Tele2 ❤🤣
Nils
Moderator
Moderator
January 7, 2019
Hej @adde_sundvall !

Vi kan tyvärr ej besvara exakt när detta sker som det ser ut i dagsläget.

För frågor kring just detta rekommenderar jag denna tråd då frågeställningen uppkommit tidigare: https://community.tre.se/smartklockor-och-tillbehoer-35/esim-stoed-till-den-nya-samsung-galaxy-watch-802

Så snart vi har någon mer information om när det lanseras, så kommer det komma upp här på forumet.
Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
Nils
Moderator
Moderator
January 7, 2019
Hejsan Maxim!

Då frågeställningen uppkommit tidigare rekommenderar jag denna tråd: https://community.tre.se/smartklockor-och-tillbehoer-35/esim-stoed-till-den-nya-samsung-galaxy-watch-802

Vi har i dagsläget ingen mer information om när detta lanseras. Så snart vi har någon ny information kommer det att komma upp här på forumet.

Du kan även anmäla dig direkt på https://www.samsung.com/se/wearables/galaxy-watch/esim/ så blir du notifierad om när det finns tillgängligt.
Aspirant
January 7, 2019
Jag har anmält mig till att få information om de olika operatörernas om stöd till Samsung watch på Samsungs hemsida.
Det var den vägen jag fick informationen så nog kommer stöder att gälla Samsung watch. Slarvigt nog läste jag tidpunkten januari som första januari, vilket kanske var fel.

Faktum kvarstår dock att stödet är på väg under januari. Lämnar Tre så fort det lanseras av en konkurrent då jag valde Tre för deras höga tekniska nivå och inte för priset, efter att ha varit kund sen Tre lanserade sig på marknaden. Trist att Tre inte ens kan binda sig för ett datum? Känns inte som man ens är nära en lösning om man fortfarande inte törs tidssätta ett lanseringsdatum. Eller litar man inte på den egna utvecklingsavdelningens tidsplaner, för jag utgår från att de finns sådana.
Bästa sättet att hålla en plan är att lova kund ett datum och sedan styra in de resurser som behövs för att nå målet. Den som leder utvecklingen är den som kommer att vinna kunderna. Utmana er själva och ge kunderna ett löfte. Det skulle uppskattas
Utan utmaningar sätts inga rekord eller man lyckas inte ens behålla sin position.
January 8, 2019
Apple mutade tre topparna å vips så lanserades esim i deras nät med apple watch 😇 Kostar nu efter 6 månader gratis nu 99 kr i månaden extra om man vill kunna nås på äpple klockan när man glömt mobilen hemma. Men man får snabba sig hem då lte suger ur batteriet fort.Har man även gps på så kan man glömma att hinna hem innan batteriet dör.Tänker i samma banor som er andra att galaxy watch med esim vore guld att ha.Med bra batteritid även med lte å gps på å bluetooth hörlurarna på högsta volym (airpodsen då förstås)Men hur bra batteritid har galaxy watchen igentligen ??Tror inte man kan klara sig en hel dag utan laddaren om man pillar på klockan ständigt,ringer samtal,lyssar på musik,betalar med klockan osv.Kommer såklart testa den med esim när väl samsung mutat 3 topparna med guld å gröna skogar.Att inte 3 eller nån operatör kan ge svar när skiten ska lanseras må väl vara så.Men att operatörerna säljer skiten på deras hemsida och butikerna säljer skiten utan att man kan använd skiten fullt ut.