Skip to main content
Nykomling
September 13, 2018

När kommer eSIM till Galaxy Watch?

• September 13, 2018
  • 225 svar
  • 60694 visningar
Hej
Jag undrar när 3 kommer att lansera esim? Jag tänker på Samsung galaxy watch som kommer snart.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

225 svar

Tristan
Superhjälte
Superhjälte
October 11, 2018
Hej Simon!

Det kommer när utvecklarna har vecklat ut tillräckligt och enligt svaret här så ska det inte vara alltför länge tills dess, men något definitivt lanseringsdatum för stöd av eSIM för Galaxy Watch har inte presenterats än.

Det blir helt enkelt att stå ut ett litet tag till. : )
Om mitt svar har hjälpt dig var då vänlig och hjälp andra att hitta rätt genom att markera det som Svar samt Gilla ifall du tycker att mitt svar var bra. : )
Rookie
October 18, 2018
Talade med någon på er support som sa att ni är den enda operatören som stöder e-Sim, när vi pratade om Samsung Galaxy Watch. Stämmer det, är det igång nu? Har läst tidningsartiklar och tester som skriver att ingen i Sverige har detta ännu. Vad är sant?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar
Tristan
Superhjälte
Superhjälte
October 19, 2018
Hej Hasse!

Det som är sant är att Tre idag har stöd för eSIM gällande Apple Watch och att utvecklarna arbetar med att ta fram motsvarande stöd för Samsung Galaxy Watch.

Jag har hittills inte sett någon information om att det stödet ska ha blivit lanserat.

Enligt det svar som lämnades här för dryga tre veckor sedan pågår i alla fall arbetet med utvecklingen.

@Erik har du någon uppdatering gällande lansering av ovanstående stöd?
Om mitt svar har hjälpt dig var då vänlig och hjälp andra att hitta rätt genom att markera det som Svar samt Gilla ifall du tycker att mitt svar var bra. : )
Rookie
October 19, 2018
Hej Tristan!

Tack för ditt svar, ja jag har sett tidigare svar i detta community. Talade då på telefon med någon hos er som sa att det skulle vara klart även till Samsung, men det kan ju ha varit fel uppgifter.

Hoppas på lansering snarast, då det är av vikt för mig om jag nu köper en klocka via er.

Mvh Hasse
Erik
Pensionerad Moderator
Pensionerad Moderator
October 19, 2018
Hej @HasseS och varmt välkommen till 3Community! Det är en plats där våra kunder kan hjälpa varandra med generella frågor men inte minst diskutera allt som rör den mobila världen. ☺️

@Tristan, jag kollade med mina kollegor och har dessvärre inget nytt att berätta förutom att det går framåt. Uppdaterar er så fort vi vet något mer!
Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
Rookie
October 19, 2018
Hej,

Okej, ja då får vi hoppas på positiva nyheter inom det snaraste. Tack!

Mvh Hasse
Registrerad användare
October 20, 2018
När börjar ni med esim till samsungs klockor?
Tristan
Superhjälte
Superhjälte
October 20, 2018
Hej Jennie!

Enligt svaret vi fick här för lite drygt 1 dag sedan finns det i dagsläget inget specificerat lanseringsdatum, men utvecklarna jobbar på att ta fram eSIM-stöd även för Samsung Galaxy Watch.

Håll lite koll på tråden ovan för vår community manager Erik sa att han skulle återkoppla med besked där så snart han hör något nytt.
Nykomling
November 1, 2018
Inget nytt? Beräknat datum för stöd för Galaxy Watch? Köpte en klocka idag... 🙂
Rookie
November 1, 2018
Hej @Erik, Hur går det med utvecklingen? Nu har det gått över en månad