Skip to main content
Keu80
Skillad
September 19, 2018

QI platta

• September 19, 2018
  • 15 svar
  • 460 visningar
Vilken QI laddare föredrar ni som har en?!
För och nackdelar? Fallgropar?
👋🙏👍

15 svar

Pensionerad Moderator
September 20, 2018
Halloj @Keu80!

Jag har hört gott om Samsung Trådlös Laddningsstation EP-PG950 av dom som har Samsung här på kontoret. Det ser även väldigt bra ut. Har inte själv fått chansen att testa QI laddare så jag inte har en sån telefon men av dom som har det verkar det ju vara en bekväm lösning på kontoret. ☺️
Keu80
Keu80Trådskapare
Skillad
September 20, 2018
@niiveus
En Samsung pryl till en Applenörd? 😱 haha....
Ja de får man spana på... kikar även på Ikea.
snyggt att man kan sänka ner laddar i möbeln bredvid sängen 🙂
Ny teknik väntar aldrig...
Keu80
Keu80Trådskapare
Skillad
September 20, 2018
Keu80
Keu80Trådskapare
Skillad
September 20, 2018
Tristan
Superhjälte
Superhjälte
September 20, 2018
@Keu80

IKEA?!

Då hade jag nog föredragit Samsung. : P

Man får vad man betalar för. Jag har inte testat den själv men har från andra hört bara gott om mophie's platta.
Om mitt svar har hjälpt dig var då vänlig och hjälp andra att hitta rätt genom att markera det som Svar samt Gilla ifall du tycker att mitt svar var bra. : )
Keu80
Keu80Trådskapare
Skillad
September 20, 2018
@Tristan well... Ikea satsar rätt så bra på qi. Men det är la lite si o så med effekten. Apple har en snygg en med. Där telefonen är stående.

De runda plattorna som ser ut som ett tjockare muggunderlägg är inte upphettsande. Bästa är om man kan integrera laddaren i befintliga möbler. Främst i nattygsbordet.... så slipper man sladdar. 🙂
Pensionerad Moderator
September 20, 2018
@niiveus
En Samsung pryl till en Applenörd? 😱 haha....
Ja de får man spana på... kikar även på Ikea.
snyggt att man kan sänka ner laddar i möbeln bredvid sängen :)

Nej men det går ju inte! 🐪

Vi säljer ju Mophies trådlösa laddplatta och jag har inte hört något dåligt om den heller. Den fungerar ju finfint med en iPhone.

En laddplatta hade ju varit perfekt på nattduksbordet - om man har ett. Själv så följer telefonen laddsladden med mig i sängs så vet inte om telefonen hade legat kvar på laddplattan när jag vaknar om jag hade en.
Tristan
Superhjälte
Superhjälte
September 20, 2018
@Keu80

Personligen anser jag att nattladdning borde vara förbjudet.

Då hade varit mycket bättre med ett snyggt soffbord med tonade glasinlägg i vilket laddfunktionen finns inbyggd i respektive hörn av glasskivan. Det hade varit något det! Ladda upp medan du chillar framför Netflix.

: )
Om mitt svar har hjälpt dig var då vänlig och hjälp andra att hitta rätt genom att markera det som Svar samt Gilla ifall du tycker att mitt svar var bra. : )
Keu80
Keu80Trådskapare
Skillad
September 20, 2018
@Tristan
åhå.... varför inte ladda på natten? Har haft den rutinen i flera år. Så att på morgonen har jag en 100% mobil.

Ja, laddare överallt. Får köpa loss farmors vaxduk och lägga plattor under.... så kan man ladda på alla släta ytor😂😂

Pensionerad Moderator
September 20, 2018
Vad tror ni är nästa steg efter trådlösa laddytor då? Tänk om det kommer WiFi-laddning?