Skip to main content
Keu80
Skillad
September 19, 2018

QI platta

• September 19, 2018
  • 15 svar
  • 460 visningar
Vilken QI laddare föredrar ni som har en?!
För och nackdelar? Fallgropar?
👋🙏👍

15 svar

Tristan
Superhjälte
Superhjälte
September 20, 2018
@niiveus

The future might be here already:

Apple WiFi Charging
Om mitt svar har hjälpt dig var då vänlig och hjälp andra att hitta rätt genom att markera det som Svar samt Gilla ifall du tycker att mitt svar var bra. : )
Keu80
Keu80Trådskapare
Skillad
September 20, 2018
@niiveus
ja varför inte?! Dock så är det väl på G med solceller inbyggt i skärmen?! Så man kan ladda i solen.

Den dagen det kommer trådlös el så jublar jag. Tänk o slippa dra sladdar till kontakter. Utan man har bara en sändare och en mottagare.

Eller en tv med qi. Du tapetserar in ”plattan” och sedan bara hänger teven framför. Så slipper man sladd.
Bara HDMI kontakten blir trådlös med... hur skall man annars köra Apple TV 🙂
Ny teknik väntar aldrig...
Pensionerad Moderator
September 20, 2018
@niiveus

The future might be here already:

Apple WiFi Charging

Den dagen det kommer trådlös el så jublar jag. Tänk o slippa dra sladdar till kontakter. Utan man har bara en sändare och en mottagare.

YES! Ja! Är allergisk mot sladdtrassel så det hade ju varit drömmen. 🙏
Keu80
Keu80Trådskapare
Skillad
September 20, 2018
@niiveus

det finns trådlös HDMI, men inte för 4K och Dolby vision/Atmos 🙂
Ny teknik väntar aldrig...
Chipsgeneralen
Superhjälte
Superhjälte
November 2, 2018
Jag har haft två olika, Billigare alternativet tyckte jag fungerade som den skulle men känns lite för lätt och för plastig, samt at t den blinkande led-lampan är väldigt störande om man laddar på natten. Samt att det är lite lågt w så telefonen laddar inte svinsnabbt (om du har en iPhone xs/xsMax ellr Xr så laddar den lite snabbare än de tidigare iPhone med trådlös laddning)

Sedan köpte jag denna lyxpucken, och det är skillnad i hur snabbt den laddar. Och den har ett mysigare lägre ljus som bara är fast vitt när telefonen ligger på. Den känns solidare och stabilare, mer som en produkt man vill ha till sin (om man är som mig) dyrgrip. Jag skulle rekommendera den sistnämnda, men om priset avskräcker så fyller den första funktionen som den saluför.
Om mitt svar har hjälpt dig var då vänlig och hjälp andra att hitta rätt genom att markera det som "Bästa svar" samt gilla ifall du tycker att mitt svar var bra.