Skip to main content

Ett av mina gamla telefonnummer hos 3 är spärrad i utlandet. Hur får jag bort den spärren ? Jag vill inte ha den spärren längre.

Ett av mina gamla telefonnummer hos 3 är spärrad i utlandet. Hur får jag bort den spärren ? Jag vill inte ha den spärren längre.

@Västerås Välkommen till 3Community 🙌

Kontakta 3 kundtjänst så hjälper dom dig gladeligen 😃

Det har inte gått att komma fram till kundtjänst på telefon hela julhelgen och inte i går heller.  Man kommer fram till bank id, men sen när man ska tryck en siffra för teknisk support eller abonnemang så är det stopp och samma fråga upprepas hela tiden att man ska trycka 1,2, 3 eller 4.

@Västerås Hej,

det har varit många röda dagar, likaså igår var en röd dag. Har du testat idag att ringa till Tre idag?

Ja, det är det samma efter att jag är klar med bank id upprepas det bara tryck 1, 2 ,3 eller 4 hela tiden trots att jag har tryckt 3 (teknisk support) flera gånger och det går inte trycka 1 (abonnemang) heller. Jag är i utlandet nu. Det kanske har någonting med det att göra. ? Fast det borde väl inte det ? 😇 känns konstigt !

Jag kan inte ge dig telefonnummeret här och du öppnar upp det för hela världen ? Det är ett så sällsynt och udda problem  Jag tror spärren har funnits där i 20 år. Jag tror inte det finns något liknade längre.

Hejsan ​@Västerås!

Jag har kikat internt hos oss och det ska inte vara några fel i knappvalen hos kundservice för närvarande. Det beror med största sannolikhet på att du är i utlandet, precis som du är inne på. Det kan ske vid samtal in till kundservice från utlandet att vissa knappval går förlorade och inte signaleras till oss. 

Du kan antingen försöka att välja helt andra knappval för att nå oss, så kopplar de vidare dig till rätt avdelning när du väl kommit fram. Alternativt så kan du chatta med oss här, vilket går snabbast 😊

Lämna en kommentar