Besvarat

4G-samtal, varför funkar de inte?

  • 7 July 2018
  • 1 svar
  • 543 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer
Fick ett Push meddelande att mitt 3 se slagit av 4G. Skickade ett mail till 3. Fick svar att 4G funkar och de är inte bort taget. Men jag har inte 4G. Någon som vet hur jag får de tillbaka??
icon

Bäst svar av Nils 9 July 2018, 11:38

Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +36
Hej Lena!

Varmt välkommen till 3Community! :-)

Jag anar att du menar det meddelande där det står att samtal över 4G har stängts av. Kan det stämma? Det är en temporär lösning vi gör då vi håller på att göra en uppdatering i nätet. Det betyder att när du befinner dig i samtal, så kommer 4G att kopplas ner. När samtalet sedan avslutas kommer du per automatik att hoppa tillbaka till 4G, förutsatt att det finns 4G-täckning där du befinner dig.

OBS! Vi har även uppmärksammat sedan tidigare att vissa kunder har fått detta meddelande felaktigt och för många fungerar då samtal över 4G trots meddelandet.

Svara