Besvarat

5G

  • 22 July 2022
  • 5 svar
  • 196 visningar

Varför funkar inte 5G på min iPhone 12mini? På samma ställe funkar 5G på en iPhone 13Pro som också har Tre som operatör.

icon

Bäst svar av frodrik91 18 October 2022, 18:05

Visa original

5 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@Alfred Liljenrud Hej,

 

det finns några olika saker som kan påverka tillgången till 5G-nätet.

Börja med att kolla under Inställningar → Mobilnät → “Röst & data” - där ska 5G På vara valt. Se även till så att du har den senaste uppdateringen av iOS. Just nu är det iOS 15.6. Du kan kolla detta under Inställningar → Allmänt → Programuppdatering. 

Fungerar det fortfarande inte kan det bero på att ditt abonnemang inte har 5G aktiverat. Logga in på Mitt3, välj abonnemanget det gäller och sedan “abonnemangsdetaljer”. Där bör det framgå om ditt abonnemang ha 5G eller ej. Har du ett 3Surfa eller 3Flexibel-abonnemang ska du ha 5G. Kontakta då kundservice som kan kika så att det är aktivt som det ska vara. ⚡️

 

Får du igång 5G? 🤓

5G funkar inte ändå.

Användarnivå 6
Emblem +40

@Alfred Liljenrud 

Står det på abonnemangsdetaljer att du har 5G och har från 15 GB surfpott → obegränsat. För att kunna ha 5G. Vad är det för abonnemang du har ?

Nu kan det även vara värt och uppdatera till iOS 16 så du har det senaste .

 

Har du varit kontakt med kundservice & möjligtvis gjort en felanmälan ? Så kan dom börja kika och se vad det kan vara för eventuellt fel.

 

Mvh F

Jag har 5G på mitt abonnemang som har obegränsat med surf, samtal och sms. Jag har senaste ios. Är nästa steg att ringa 3?

Användarnivå 6
Emblem +40

Japp , det skulle jag tipsa dig att göra . Och då på telefon . Så får respektive avdelning ta reda på vad som är fel om ni behöver göra en felanmälan . Bra att säga att du vill göra det också , om ni inte hittar anledningen direkt .


https://www.tre.se/support#kontaktaoss

 

mvh F

Svara