Hej har en iphone 12 pro med obegränsat abonnemang och 5g har aldrig fungerat. Bor i jönköping där täckningskartan visar att det ska finnas 5g. Vi har ett familjeabonnemang där den andra telefonen fick 5g i hemmet. Vad kan vara fel?
bara för att dubbelkolla - har du aktiverat 5G i telefonens inställningar? Detta görs under Inställningar → Mobildata → Röst och data → se till att 5G är aktiverat där.
Telefonen ska inte heller ha energisparläge aktivt, eftersom det stänger av 5G.
Får du igång det?
Japp det är aktiverat.
Testa & Slå på flygplansläget och stäng sedan av det .
Kika även så det står så här under din inloggning på Mitt3.
Redan testat det samt uppdaterat telefonen.
Har du ett Sim-kort från tidigare abonnemang hos 3 ? Att du fortsatt med samma tidigare kort och nummer .
I vissa fall måste du kontakta din operatör för att ställa in SIM-kortet från din tidigare iPhone för användning med ett 5G-nätverk.
Tjena
Hur har det gått med detta? Har du lyckats lösa det ännu?
Beställde ett nytt sim-kort men det fungerar fortfarande inte
Och du har inte strömsparläge aktivt .
Och “5G Auto “ är inställt på mobilnät ? “ Röst & Data .
Du har även möjlighet att testa med E-Sim .
Får du 5G någonannanstans överhuvudtaget ?
Vad märkligt att det fortfarande inte fungerar
Är det att du inte ens får upp 5G i telefonen alls, eller att hastigheterna inte presterar som det ska?
Jag lånar den här tråden lite. Jag hade/har samma problem som
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.