Skip to main content
Svar

5G i Osby

• October 19, 2024
  • 1 svar
  • 105 visningar

Under natten till den 17/10 måste något hänt. Vaknar och startar min mobil och ser att jag kopplas upp via 5G. Jag bor i Osby och blir både glad och fundersam. Är detta sant eller är det något som gått fel. Letar efter info hos tre om fem G i Osby men får bara att 5G och 5G + inte finns i Osby. Men det gör det. När skedde denna uppgradering och är detta nlorrwkt och varför finns ingen info någonstans om tre i Osby fått 5G.

Bäst svar av agpath

Det som har hänt är antagligen samma som hände i Hjärup i förra veckan. Över natten har B1 konverterats till n1 och då markerar mobiler och routrar 5G. Vilket det per definition är men med samma frekvenser som med 4G+. Inget dramatiskt och det blir ingen skillnad på hastighet, men det bör bli en stabilare uppkoppling. Min router slutade att hoppa mellan olika basstationer när den närmaste blev 5G,

1 svar

Forum|alt.badge.img+18
  • Hjälte
  • Svar
  • October 21, 2024

Det som har hänt är antagligen samma som hände i Hjärup i förra veckan. Över natten har B1 konverterats till n1 och då markerar mobiler och routrar 5G. Vilket det per definition är men med samma frekvenser som med 4G+. Inget dramatiskt och det blir ingen skillnad på hastighet, men det bör bli en stabilare uppkoppling. Min router slutade att hoppa mellan olika basstationer när den närmaste blev 5G,