Hej,
Jag aktiverade ett simkort i min bil. Då slutade mitt simkort i mobilen att fungera. Hur kan jag lättast göra för att få igång det simkortet som jag hade i min mobil???
Sida 1 / 1
Hej @Superfixaren , välkommen till 3Community!
Tack för din fråga och bidrag.
Oj då! Ingen större skada skedd. Du kan enkelt återaktivera ditt simkort via Mitt3. Gör såhär:
När du har gjort ovan bör din mobil återigen fungera som vanligt.
Tips!
Om du vill ansluta bilen till internet kan du teckna tjänsten "3Extra Sim" för 49kr/mån. Abonnemanget har ingen bindningstid och använder surf som ingår i ditt primära mobilabonnemang. Det går dessutom att ringa genom det, dock kommer bilen att ha ett eget telefonnummer.
Hoppas att det var svar på din fråga!
Redigerat] - Jag har förtydligat rubriken så att fler kan hitta svaret om man har en liknande fundering.
Tack för din fråga och bidrag.
Oj då! Ingen större skada skedd. Du kan enkelt återaktivera ditt simkort via Mitt3. Gör såhär:
- Logga in på Mitt3
- Välj fliken "Abonnemang"
- Välj "Beställa/Aktivera SIM-kort"
- Fyll i ditt simkortsnummer (står på baksidan av chippet) och tryck på "Aktivera"
- Starta om din mobil efter ca 5 min.
När du har gjort ovan bör din mobil återigen fungera som vanligt.
Tips!
Om du vill ansluta bilen till internet kan du teckna tjänsten "3Extra Sim" för 49kr/mån. Abonnemanget har ingen bindningstid och använder surf som ingår i ditt primära mobilabonnemang. Det går dessutom att ringa genom det, dock kommer bilen att ha ett eget telefonnummer.
Hoppas att det var svar på din fråga!
Redigerat] - Jag har förtydligat rubriken så att fler kan hitta svaret om man har en liknande fundering.
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.