Besvarat
Dålig täckning centrala Göteborg?!
Hej!
Jobbar mitt i centrala Göteborg, Brunnsparken post nr 401 26, och har hittills aldrig haft problem med uppkoppling/täckning. Hela den här veckan har dock uppkopplingen strulat. Jag kan inte surfa, det går inte att skicka iMessege - ingenting som har med surf att göra fungerar. Får meddelande "Kan inte ansluta" (en "täckningsplupp" på 4G).
Vad har hänt? Sjukt irriterande.
Med vänlig hälsning
Elin
Jobbar mitt i centrala Göteborg, Brunnsparken post nr 401 26, och har hittills aldrig haft problem med uppkoppling/täckning. Hela den här veckan har dock uppkopplingen strulat. Jag kan inte surfa, det går inte att skicka iMessege - ingenting som har med surf att göra fungerar. Får meddelande "Kan inte ansluta" (en "täckningsplupp" på 4G).
Vad har hänt? Sjukt irriterande.
Med vänlig hälsning
Elin
Bäst svar av Johnny
Hej @elin_axel , och varmt välkommen till 3Community!
Jag förstår att det är irriterande när surfen inte fungerar som vanligt. Av din beskrivning så låter det som att det rör sig om ett tillfälligt problem med datatrafiken i området och jag hoppas verkligen att det fungerar bättre nu. Det som du kan testa om liknande problem skulle uppstå framöver (4G med få täckningspluppar) är att du låser telefonen till 3G.
Inställningar> Mobilnät> Alternativ för Mobildata> Röst och Data> och väljer 3G.
Generellt när man upplever problem med att ringa, skicka SMS eller surfa så kan man pröva följande:
Se över om problemet är detsamma för andra personer med Tre, eller testa ditt SIM-kort i en annan telefon eller på en annan plats.
Visa originalJag förstår att det är irriterande när surfen inte fungerar som vanligt. Av din beskrivning så låter det som att det rör sig om ett tillfälligt problem med datatrafiken i området och jag hoppas verkligen att det fungerar bättre nu. Det som du kan testa om liknande problem skulle uppstå framöver (4G med få täckningspluppar) är att du låser telefonen till 3G.
Inställningar> Mobilnät> Alternativ för Mobildata> Röst och Data> och väljer 3G.
Generellt när man upplever problem med att ringa, skicka SMS eller surfa så kan man pröva följande:
Se över om problemet är detsamma för andra personer med Tre, eller testa ditt SIM-kort i en annan telefon eller på en annan plats.
- Fungerar det för andra personer på platsen. Så kan man isolera problemet till SIM-kort eller mobil. Pröva SIM-kortet i en annan telefon om möjligt. Du kan även pröva att starta om- eller återställa din mobil.
- Fungerar det inte för andra på platsen och/eller det fungerar en bit ifrån adressen så kan det vara en indikation på ett fel i nätet. Då rekommenderar vi att man avvaktar 24 timmar. Vi övervakar vårt nät dygnet runt och de flesta problem som uppstår fångar vi in, och löser under den tidsperioden.
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.