Besvarat

Dålig täckning och bindningstid

  • 24 October 2018
  • 2 svar
  • 745 visningar

  • Registrerad användare
  • 1 kommentar
jVarken jag eller mina barn har någon service eller täckning någonstans i våran lägenhet. Finns det något att göra åt detta eller måste jag säga upp abonnemanget?
Hur lång uppsägningstid har man på abonnemang utan bindningstid?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support
icon

Bäst svar av Tristan 24 October 2018, 17:41

Visa original

2 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Tibu!

Om det har varit på det viset för er under en längre tid skulle jag i första hand rekommenderar er att ta kontakt med Kundservice för att genomföra en felanmälan på täckningen.

Det i sig är ingen garanti för att problemet kan lösas men det ger i alla fall den tekniska avdelningen möjlighet att titta på vad som kan orsaka det problem ni upplever.

Beroende lite på var man bor i förhållande till närmaste master kan man hamna i s.k. radioskugga och då är det inte mycket att göra. Fördelen med att gå vägen via felanmälan är att problemet hanteras på rätt vis och det kan finnas möjliga lösningar.

När det gäller uppsägning av obundna avtal så gäller en månads uppsägningstid ifall avtalet är tecknat efter 1:a maj 2014.

Hoppas att något av ovanstående hjälper dig med ert problem. : )
Tack för svaret! Då ska jag ringa dem 🙂

Svara