Besvarat

Fungerar inte att surfa utomlands

  • 16 September 2018
  • 4 svar
  • 8543 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer
Hej, är på Mallorca och det fungerar inte att surfa på mobilen trots att dataroaming är aktiverad. Vad göra?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support
icon

Bäst svar av Tristan 16 September 2018, 08:04

Visa original

4 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej 023!

Har du prövat det klassiska knepet med att starta om din mobil?

Om det inte löser åtkomsten till internet kontrollera att mobildata är aktiverat och stäng tillfälligt av WiFi.

Ifall du fortfarande inte kommer ut på nätet men kan ringa och skicka/ta emot SMS kan det ligga en spärr för data i utlandet på ditt abonnemang.
För att lösa detta behöver den som står för abonnemanget ta kontakt med Kundservice på +46 735 300 400 och de öppnar klockan 10:00 idag.
Användarnivå 4
Emblem +9
Halloj @023!

Varmt välkommen till vårt härliga community - jättekul att se dig här! 😀

Hur har det gått? Fick du surfen i Mallorca att fungera? Glöm inte att i sånt fall markera Tristans svar som "Bästa svar" om det hjälpte dig så vi andra också vet att det fungerade.

Hoppas du haft eller har en jättetrevlig utlandsvistelse! ☺️

Hej, Jag befinner mig i Finland och mitt internet fungerar inte och får inte ens 4G täcken på telefonen. 

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan , @zaki1212 

För att se så du har Roaming igång på din mobil är värt att kika . Sen att den väljer en finsk operatör för roamingen . Sen kan ibland omstart hjälpa om man har dom inställningarna redan innan . 

3Världen ingår från 15 GB surf abonnemang här på hemmaplan till obegränsad surf . Att du har 3Världen ska du kunna se i inloggat läge på “Mitt3” i webbläsaren eller i app vid inloggning med BankID. Beroende på vad du har för surfmängd , så speglar det vad du har i roaming väg . dvs 15-60 GB.

https://www.tre.se/support/guider?page=device/apple/iphone-13/topic/surf-internet/aktivera-roaming/1

https://www.tre.se/handla/tjanster/3varlden

 

EU/EES-länder

Här kan du surfa, sms:a och ringa lokalsamtal till samma pris som i Sverige. Med 3Flexibel Obegränsat ingår 60 GB surf/mån inom EU/EES. På Mitt3 kan du se vad som gäller för just ditt abonnemang.

Belgien, Bulgarien, Cypern (grekiska delen), Danmark, Estland, Finland (inklusive Åland), Frankrike (inklusive Martinique, Guadeloupe, Saint-Martin, Franska Guyana), Grekland, Irland, Italien, Kroatien, Lettland, Litauen, Luxemburg, Malta, Nederländerna (inklusive Saint-Martin), Polen, Portugal (inklusive Madeira, Azorerna), Rumänien, Slovakien, Slovenien, Spanien (inklusive Kanarieöarna, Ceuta, Melilla), Sverige, Tjeckien, Tyskland, Ungern, Österrike.

 

Dessa Operatörer ska du kunna välja roama med i Finland iaf . Som vanligt så kan det skilja geografiskt över hur var och en av operatörerna har för täcknings yta . 

Hoppas det börjar surfa igång snart för dig ! 

 

Med vänlig hälsning, F 

Svara