Besvarat

Galaxy s9 - uppdatering fungerar ej

  • 27 March 2019
  • 1 svar
  • 1308 visningar

Har köpt en ny galaxy s9 som jag försöker få igång. Men när jag kommer till söka efter uppdateringar med eller utan wifi så står den bara och söker. Det står tar det för lång tid? Testa annat nätverk. Har väntat i 3h nu & det händer ingenting varken med eller utan wifi. Vad ska jag göra? Tacksam för hjälp!

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Chipsgeneralen 27 March 2019, 20:46

Visa original

1 svar

Användarnivå 7
Emblem +38
Hej, kan du kja att söka efter uppdateringar senare?
Eller på något sätt helt starta om telefonens ”första gången starta” -system?

Jag har googlat lite och hittade hur man kan återställa telefonen helt för att testa igen.
Men då raderas allt på telefonen.

Steg
  1. stäng av telefonen och vänta cirka 30 sek
  2. starta telefonen men håll in ”Bixby” knappen (den knapp som är längst ned på telefonens vänster-sida) samt volym upp
  3. här kommer det komma en meny med lite olika alternativ. Välj ”fabriksåterställing” eller factory reset
  4. nu borde telefonen gå att uppdatera och fungera som den skall.
detta är tyvärr det sätt jag funnit.

Kanske finns någon klockare på just android som kan hjälpa men jag skulle testa detta sättet. Speciellt om du inte börjat använda telefonen ännu.

Om du inte vill testa detta, jag skulle se om det fanns ett sätt att undvika att leta efter uppdatering just där i steget, och göra det senaten i menyerna istället!

Svara