Fråga

Galaxy Watch

  • 15 November 2023
  • 1 svar
  • 36 visningar

Jag har köpt en Galaxy Watch Active2 och jag har en IPhone 15 Pro Max. Klockan är begagnad och har använts med Telenor innan, men den är inte låst, det har jag kollat med Telenor.

Jag har laddat ner Samsungs app som heter Samsung Watch och det funkar perfekt. Jag kan ringa med klockan också så länge jag är ansluten till telefonen. Nu till problemet.

Det går inte att få in Esim i den. I appen på telefonen kan man välja Mobilavtal. Men när man gör det tar det en liten stund sen står det ”Söker efter mobilavtal” sen efter det ” Klockan stöder inte avtal från 3 SE nu.”

Vad kan detta bero på? Jag har pratat med tre och frågat om jag måste teckna ett Esim för smartwatch först med fått svaret att man gör det i appen.

Någon som har nått förslag på hur man kan göra?

 

Mvh Christian


1 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 😉, @Allower 

Kan du se om du har någon uppdatering av mjukvaran att göra för klockan ? Bör finnas under “Inställningar” → Uppdatering/Programvaruuppdatering eller liknande.

Se här om det är något steg som är annorlunda mot vad du har testat tidigare. Om det funkar.

https://community.tre.se/tillbehoer%2D55/staella%2Din%2Dgalaxy%2Dwatch%2Danslutning%2D3960

Man kan även testa och återställa klockan till fabriksinställningarna. Eftersom den tidigare varit ansluten till Telenor.

Fastnade dock på detta :

Det här behöver du för att komma igång:

 

-  Mobilabonnemang hos Tre
-  Samsung Galaxy mobil från A-, J-, Note- eller S-serien samt Z-Flip
-  Galaxy Watch eller Galaxy Watch Active 2

Att det står ingenting om hur man aktiverar E-Sim för klockan via en iPhone. Att aktiveringsmetoden möjligtvis inte stöds/finns ännu om det inte har kommit på senare tid. Inget jag finner på nätet angående det iaf.Om det så fall har skett någon förbättring sen 2020 då informationen skrevs.

Men är ju så fall om det skett en uppdatering i deras app “Samsung Galaxy Watch (Gear S) i appstore för iPhone.Som stödjer aktiveringsmetoden.

Jag skulle nog vända mig till Samsungs support på chatt och säkerställa att det går att aktivera E-sim för klockan ifrån en iPhone. Om om det inte stödjer , om det finns någon annan väg att gå förutom att ha en Android telefon.

https://www.samsung.com/se/support/contact/

 

 

Här är information över hur man återställer klockan.

https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00084702/

 

/F

Svara