Besvarat

Har Tre mobila basstationer?

  • 18 December 2019
  • 3 svar
  • 284 visningar

Användarnivå 2

Vid t.ex. festivaler så kan det behövas extra kapacitet - de kan hållas på platser där stora folkskaror annars inte annars brukar vistas, t.ex. på nedlagda flygfält eller gärden. Ibland kan också fasta master krascha. Vissa operatörer använder sig vid dessa tillfällen av mobila radiostationer som man snabbt kan placera ut.

Använder sig Tre av mobila basstationer? Om, hur ser de ut?

Nedan är en av Rakels mobila basstationer.

 

icon

Bäst svar av Pettersson 18 December 2019, 20:20

Visa original

3 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

Hej,

 

ja, 3 brukar förstärka nätet vid evenemang osv när det behövs. Som jag förstått det förstärks nätet med både 3G och 4G av, i många fall, mobila lösningar. Här nedan är bild på en lösning, men det verkar som att det finns lite olika utseenden. Säkerligen beroende på vilka förutsättningar det finns på platsen de ska användas. Här skriver Sydöstran lite om att 3 förstärkte nätet under Sweden Rock 2016.

 

 

Användarnivå 7
Emblem +40

@Mikael Dúi Bolinder Kom även på att det skrivits lite om en annan lösning man använt sig av här. Det finns nog massa olika lösningar kan jag tänka mig! 

Användarnivå 2

@Mikael Dúi Bolinder Kom även på att det skrivits lite om en annan lösning man använt sig av här. Det finns nog massa olika lösningar kan jag tänka mig! 

Det var efter att jag läst den jag kom på att ställa den här frågan 😊

Svara