Besvarat

Hittar inte operatör - Söker - Söker - Söker - Söker.......

  • 22 February 2019
  • 4 svar
  • 753 visningar

Hej,

Har en iPhpone 6 med tre. För några dagar sen hittar den inte nätverket (operatör nätverket). Jag har kollat på forum och återställt nätverksinställningar. Det fungerade inte. Sen återställda jag alla inställningar. Tog in och ut sim kort och startade om. Den står bara och söker.

Försökte sen gå in och välja operatör, och om jag jämför med min telefon (min dotters telefon har problem) så är menyvalet operatör borta på min dotters telefon. Är detta standard på alla iphone som användar Tre? Altså att denna meny'n försvinner när Tre är registreras som operatör?

Kom gärna med tips. Har nu aktiverat wifi samtal, men det fungerar ju bara när hon är kopplat på wifi.

Kör IOS 12. Senaste patch.

Mvh,

Michael

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support
icon

Bäst svar av Chipsgeneralen 22 February 2019, 18:37

Visa original

4 svar

Användarnivå 7
Emblem +38
Hej, låter konstigt, men framför allt irriterande!

har du testat att uppdatera operatörsinställningar?

Du kan göra såhär för att testa det (jag har versionen 35.0)

  1. Kontrollera att din enhet är ansluten till ett wifi-nätverk eller ett mobilnät.
  2. Tryck på Inställningar > Allmänt > Om. Om uppdateringen är tillgänglig visas ett alternativ att uppdatera dina operatörsinställningar.
  3. Tryck på Inställningar > Allmänt > Om och titta bredvid Operatör för att se vilken version av operatörsinställningarna enheten har.

Om inte det fungerar så kan du nollställa nätverket

Gå till Inställningar > Allmänt > Nollställ > Nollställ nätverk. Då nollställs även wifi-nätverk och lösenord, mobilinställningar samt VPN- och APN-inställningar som du har använt tidigare.

qnnars skulle jag ringa till tre för att kontrollera att ”kontot” inte är inaktiverat av någon anledning.

Hoppas det löser sig!
Hej,

Tack för svar. Jag har gjort alla åtgärder som du beskriver över. Fortfarande problem.

Mvh,

Michael
Användarnivå 7
Emblem +38
Hej, otroligt märkligt.

Har du/ni tappat eller råkat fuktskada telefonen något senaste tiden? Det behöver inte va en sänkning i en pöl utan regn/lagt hårt i ett bord?

Det kanske kan ha skadat telefonen/sim-koretet på något sätt.
Användarnivå 5
Emblem +10
Hej,

Tack för svar. Jag har gjort alla åtgärder som du beskriver över. Fortfarande problem.

Mvh,

Michael


Hej, hur har det gått för dig?

Svara