Skip to main content
Rookie
September 16, 2018
Besvarat

Hög förbrukning av surf

• September 16, 2018
  • 12 svar
  • 1156 visningar
Har någon erfarenhet av vad som kan orsaka extremt hög förbrukning av GB på det mobila bredbandet? Den 1:sta september drogs 17 gigabyte och sedan har det fortsatt med mellan någon och 7GB varje dag. Jag är nu uppe i 73 GB. Har kollat med alla instanser som jag är kopplad till och ingen säger att just dom skall förbruka något extra.

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
Bäst svar av Tretin
Halloj!

Varmt välkommen till vårt härliga community, @Pensionären - jättekul att se dig här! ☺️

Det är inte det lättaste alltid att sätta fingret på vad ens surf går till, just för att det är så mycket som man kan använda sin surf till. Streamingtjänster och nedladdningar som @Tristan skrivit är mycket riktigt något av det som drar mest surf. Vi har vägledande information här på vår hemsida som kanske kan hjälpa dig lista ut vad det är som har dragit mer surf denna gång.

Jag skulle nog inte misstänka ett virus i i förstahand - men det skadar ju aldrig att göra en virusskanning med hjälp av ditt antivirusprogram.

12 svar

PensionärenTrådskapare
Rookie
October 1, 2018
Nu undrar jag bara om mitt nya surfskydd tresäkethet är vad jag behöver. Jag är på prövotid ännu och det hade ju inte skyddat mig från detta felet. Apple anser ju inte att det skall vara nödvändigt. Har någon något råd?
Tristan
Superhjälte
Superhjälte
October 2, 2018
Hej igen!

Låter bra att du har kommit underfund med vad det är som har ätit upp surfen, trots att det tog sin tid.

När det gäller surfskydd anser jag personligen att det bästa surfskyddet är kunskap och att vara uppmärksam på var man surfar, vilka filer man laddar hem och att nyttja sunt förnuft helt enkelt - låter något för bra för att vara sant är det sällan sant.

Jag har personligen inte använt någon form av surfskydd eller antivirusprogram för mina Macintoshdatorer utan istället valt att satsa de pengarna på en bra extern brandvägg samt utbildning.

Huruvida 3Surfskydd kan vara bra för dig eller inte beror helt enkelt på hur pass kunnig och säker du känner dig i ditt surfande. Ju mindre man vet desto större är risken att man råkar ut för något oväntat.

Det är lite som att fråga någon ifall man skall använda hängslen eller livrem. Vissa väljer antingen eller medan andra föredrar både och. : )
Om mitt svar har hjälpt dig var då vänlig och hjälp andra att hitta rätt genom att markera det som Svar samt Gilla ifall du tycker att mitt svar var bra. : )