Besvarat

Hur aktiverar jag mitt simkort?

  • 7 July 2018
  • 2 svar
  • 2228 visningar

Efter jag loggat in på mitt3 försöker jag aktivera mitt sim-kort. Jag är då på sidan "Välkommen till mitt3". Jag klickar på "kundservice" och kommer då till "Abonnemang och tjänster". där klickar jag på "sim-kort" och hamnar då på "Aktivera sim-kort". Där klickar jag på "Läs Mer" och hamnar då på "Aktivera sim-kort" och kan klicka på "Till sim-kort". Då loopas jag tillbaks till "Aktivera sim-kort".

Jag försökte även att rings kundservice där jag ombes att knappa in mitt 10-siffriga personnummer och avsluta med fyrkant, varpå jag får meddelande att jag gjort fel. Har testat minst 10 gånger med samma resultat...
icon

Bäst svar av Nils 9 July 2018, 11:54

Visa original

2 svar

Användarnivå 5
Emblem +36
Hej Mogur!

Varmt välkommen till 3Community!

Vi ska inte ha några kända problem kring att aktivera SIM-kort. Det låter lite som att du väljer just Aktivera SIM-kort från "Huvudmenyn" och ej på Mitt3-menyn.

Via Mitt3 gör du enligt följande:

När du har loggat in så trycker du på "Abonnemang" enligt nedan.



Välj sedan det abonnemang som du vill aktivera SIM-kortet på.

Scrolla ned till Beställ/aktivera SIM-kort som är under Inställningar:



Där skriver du sedan in det nummer som står på ditt nya kort:

Tack för hjälpen, felet var dock att butiken(Media Markt) lämnat mitt köp av mobiltelefonen "pendande". När jag gick till 3:s serviceställe fick jag reda på att köpet inte gått igenom. Men ärlig som jag var gick jag till M.M. och berättade deras misstag. Nu fungerar mitt abonnemang utan problem.

Svara