Skip to main content
Efter jag loggat in på mitt3 försöker jag aktivera mitt sim-kort. Jag är då på sidan "Välkommen till mitt3". Jag klickar på "kundservice" och kommer då till "Abonnemang och tjänster". där klickar jag på "sim-kort" och hamnar då på "Aktivera sim-kort". Där klickar jag på "Läs Mer" och hamnar då på "Aktivera sim-kort" och kan klicka på "Till sim-kort". Då loopas jag tillbaks till "Aktivera sim-kort".

Jag försökte även att rings kundservice där jag ombes att knappa in mitt 10-siffriga personnummer och avsluta med fyrkant, varpå jag får meddelande att jag gjort fel. Har testat minst 10 gånger med samma resultat...
Hej Mogur!

Varmt välkommen till 3Community!

Vi ska inte ha några kända problem kring att aktivera SIM-kort. Det låter lite som att du väljer just Aktivera SIM-kort från "Huvudmenyn" och ej på Mitt3-menyn.

Via Mitt3 gör du enligt följande:

När du har loggat in så trycker du på "Abonnemang" enligt nedan.

Välj sedan det abonnemang som du vill aktivera SIM-kortet på.

Scrolla ned till Beställ/aktivera SIM-kort som är under Inställningar:

Där skriver du sedan in det nummer som står på ditt nya kort:

Tack för hjälpen, felet var dock att butiken(Media Markt) lämnat mitt köp av mobiltelefonen "pendande". När jag gick till 3:s serviceställe fick jag reda på att köpet inte gått igenom. Men ärlig som jag var gick jag till M.M. och berättade deras misstag. Nu fungerar mitt abonnemang utan problem.

Lämna en kommentar