Skip to main content
Besvarat

Hur aktiverar jag mitt simkort?

  • 7 juli 2018
  • 2 svar
  • 2519 visningar

  • Nykomling
  • 1 kommentar
Efter jag loggat in på mitt3 försöker jag aktivera mitt sim-kort. Jag är då på sidan "Välkommen till mitt3". Jag klickar på "kundservice" och kommer då till "Abonnemang och tjänster". där klickar jag på "sim-kort" och hamnar då på "Aktivera sim-kort". Där klickar jag på "Läs Mer" och hamnar då på "Aktivera sim-kort" och kan klicka på "Till sim-kort". Då loopas jag tillbaks till "Aktivera sim-kort".

Jag försökte även att rings kundservice där jag ombes att knappa in mitt 10-siffriga personnummer och avsluta med fyrkant, varpå jag får meddelande att jag gjort fel. Har testat minst 10 gånger med samma resultat...

Bäst svar av Nils

Hej Mogur!

Varmt välkommen till 3Community!

Vi ska inte ha några kända problem kring att aktivera SIM-kort. Det låter lite som att du väljer just Aktivera SIM-kort från "Huvudmenyn" och ej på Mitt3-menyn.

Via Mitt3 gör du enligt följande:

När du har loggat in så trycker du på "Abonnemang" enligt nedan.



Välj sedan det abonnemang som du vill aktivera SIM-kortet på.

Scrolla ned till Beställ/aktivera SIM-kort som är under Inställningar:



Där skriver du sedan in det nummer som står på ditt nya kort:

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

2 svar

Nils
Moderator
Forum|alt.badge.img+36
  • Moderator
  • 826 kommentarer
  • Svar
  • 9 juli 2018
Hej Mogur!

Varmt välkommen till 3Community!

Vi ska inte ha några kända problem kring att aktivera SIM-kort. Det låter lite som att du väljer just Aktivera SIM-kort från "Huvudmenyn" och ej på Mitt3-menyn.

Via Mitt3 gör du enligt följande:

När du har loggat in så trycker du på "Abonnemang" enligt nedan.



Välj sedan det abonnemang som du vill aktivera SIM-kortet på.

Scrolla ned till Beställ/aktivera SIM-kort som är under Inställningar:



Där skriver du sedan in det nummer som står på ditt nya kort:


  • Skribent
  • Nykomling
  • 1 kommentar
  • 9 juli 2018
Tack för hjälpen, felet var dock att butiken(Media Markt) lämnat mitt köp av mobiltelefonen "pendande". När jag gick till 3:s serviceställe fick jag reda på att köpet inte gått igenom. Men ärlig som jag var gick jag till M.M. och berättade deras misstag. Nu fungerar mitt abonnemang utan problem.

Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies