Besvarat

Ingen täckning i södra skåne

  • 6 September 2018
  • 6 svar
  • 243 visningar

Användarnivå 2
Har så gott som ingen täckning. Bor i Smygehamn.
Där står det ingen täckning eller en plupp med 3G.
Inne i Trelleborg är det 1-2 pluppar 4G.
icon

Bäst svar av Tristan 6 September 2018, 18:01

Visa original

6 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Keu!

För tillfället verkar det vara en driftstörning i just den delen av landet och enligt informationen finns ingen beräknad klartid tills när denna störning skall vara åtgärdad.

Du kan följa händelseförloppet med uppdaterad information på nedanstående länk ifall du är intresserad annars är det bara att avvakta tills dess teknikerna har gjort sitt.

Driftinformation
Användarnivå 7
Emblem +40
Hej!

Det finns en driftstörning som pågått under dagen. Bör bli löst under kvällen. Testa att starta om mobilen med jämna mellanrum under kvällen. 4G bör fungerar bättre än 3G i området - men i centrala Trelleborg är det en driftstörning på 4G också.

Fungerar det inte imorgon skulle jag rekommendera att du ringer till 3.
Användarnivå 2
Får man avdrag på fakturan då jag inte kan använda mina tjänster? Jag håller ju min del av avtalet genom att betala fakturan. Kan ju bara använda telefonen då den är ansluten via wi-fi med ett Telia modem.
Användarnivå 2
Toppen. Jag försöker få tag på Tre imorgon 🙂
tack för info 🙂
Användarnivå 7
Emblem +40
Ja, det kan du få om felet pågått ett tag. Ring till 3 och felanmäl imorgon är min rekommendation, sedan kan de se över saken när felet är avhjälpt. Detta om felet kvarstår då.

För en dag brukar kompensationen inte bli så stor, om ens någon. Det ska finnas i avtalet om hur kompensationen ser ut vid störningar.
Användarnivå 7
Emblem +10
Har precis fått besked om att det nu ska vara löst. :)

Om du fortfarande inte har någon täckning rekommenderar jag att du startar om mobilen.

Svara