Besvarat
Inget nätverk i Italien
Hej!
Jag var i Grekland för några veckor sedan och fick då hjälp att låsa upp en spärr i mobilen för att få nätverket att fungera.
Är nu i Italien. Med samma problem. Bara att härifrån kan jag inte ringa wifi-samtal för att få hjälp av er. Har inte ändrat några inställningar sedan sist. Mobilen fungerade utmärkt i 2-3 h innan den stängde ned helt (nätverksmässigt) här.
Kan bara ringa sos...
Hjälp! 😮
Jag var i Grekland för några veckor sedan och fick då hjälp att låsa upp en spärr i mobilen för att få nätverket att fungera.
Är nu i Italien. Med samma problem. Bara att härifrån kan jag inte ringa wifi-samtal för att få hjälp av er. Har inte ändrat några inställningar sedan sist. Mobilen fungerade utmärkt i 2-3 h innan den stängde ned helt (nätverksmässigt) här.
Kan bara ringa sos...
Hjälp! 😮
Bäst svar av Pettersson
Hej!
Det låter konstigt, om du inte har en spärr sedan tidigare då. Vad du kan börja med att göra är att testa att söka nät manuellt. Det gör du genom att gå in på din telefons inställningar under "mobilnät" eller något liknande. I Italien kan du använda operatörerna WIND, 3 ITA och TIM - jag skulle rekommendera den förstnämnda om den dyker upp.
Efter att nätverket har valts, vänta någon minut för att se om det hoppar igång. Gör det inte det, prova nästa nät i listan ovan. Fungerar det?
Visa originalDet låter konstigt, om du inte har en spärr sedan tidigare då. Vad du kan börja med att göra är att testa att söka nät manuellt. Det gör du genom att gå in på din telefons inställningar under "mobilnät" eller något liknande. I Italien kan du använda operatörerna WIND, 3 ITA och TIM - jag skulle rekommendera den förstnämnda om den dyker upp.
Efter att nätverket har valts, vänta någon minut för att se om det hoppar igång. Gör det inte det, prova nästa nät i listan ovan. Fungerar det?
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.