Besvarat

Inget nätverk i Italien

  • 20 September 2018
  • 5 svar
  • 514 visningar

Hej!
Jag var i Grekland för några veckor sedan och fick då hjälp att låsa upp en spärr i mobilen för att få nätverket att fungera.
Är nu i Italien. Med samma problem. Bara att härifrån kan jag inte ringa wifi-samtal för att få hjälp av er. Har inte ändrat några inställningar sedan sist. Mobilen fungerade utmärkt i 2-3 h innan den stängde ned helt (nätverksmässigt) här.
Kan bara ringa sos...

Hjälp! 😮
icon

Bäst svar av Pettersson 20 September 2018, 10:46

Visa original

5 svar

Jag har startat om, stängt av ordentligt och slagit på skrället igen, utan resultat.
Kollat att roamingen är på.
Användarnivå 7
Emblem +40
Hej!

Det låter konstigt, om du inte har en spärr sedan tidigare då. Vad du kan börja med att göra är att testa att söka nät manuellt. Det gör du genom att gå in på din telefons inställningar under "mobilnät" eller något liknande. I Italien kan du använda operatörerna WIND, 3 ITA och TIM - jag skulle rekommendera den förstnämnda om den dyker upp.

Efter att nätverket har valts, vänta någon minut för att se om det hoppar igång. Gör det inte det, prova nästa nät i listan ovan. Fungerar det?
Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Emelie!

Det kan vara som så att den operatör du använde på platsen där du befinner dig har problem och att du därför inte har någon tillgång till nät. Har du prövat med att via inställningar söka nät manuellt?

Ifall Kundservice har hjälpt dig med att ta bort en spärr för roaming borde den inte återkomma av sig självt.

Du kan nå Kundservice via andra sätt än telefon, föreslår chatt, här.
Hej!

Det låter konstigt, om du inte har en spärr sedan tidigare då. Vad du kan börja med att göra är att testa att söka nät manuellt. Det gör du genom att gå in på din telefons inställningar under "mobilnät" eller något liknande. I Italien kan du använda operatörerna WIND, 3 ITA och TIM - jag skulle rekommendera den förstnämnda om den dyker upp.

Efter att nätverket har valts, vänta någon minut för att se om det hoppar igång. Gör det inte det, prova nästa nät i listan ovan. Fungerar det?



Jag provade att söka manuellt på morgonen.. Men den bara maler och hittar inget. Ska prova igen.
Användarnivå 7
Emblem +40
Hmm, konstigt. Har du testat att söka nät på någon annan plats för att se om du får upp något då? Om det inte händer något, chatta med 3s kundtjänst på länken som @Tristan länkade ovan, så kan de kontrollera hur det ser ut därifrån. Chatten är öppet 08-17 på vardagar 🙂

Svara