Skip to main content
Besvarat

IP-adressen är i fel land på bredbandet

  • 12 augusti 2018
  • 1 svar
  • 403 visningar

Vi har ett mobilt bredband vi använder i stockholm. Helt plötsligt får jag inte kolla på vissa serier & filmer på viaplay/Cmore och sidor vi besöker börjar dirigera oss till deras danska sidor. Går då in och söker på vår IP adress som säger att vi är i danmark.. Hur har detta helt plötsligt kunna ske? och hur gör vi för att den ska byta tillbaka till sverige? Det har alltså fungerat utmärkt i ett år tills för nån vecka sedan.

Bäst svar av Nils

Hej MariZ! Vad kul att du har hittat hit! :-)

Det låter väldigt konstigt. Det är inte så att du nyligen har varit i Danmark med modemet så att det på något sätt låst sig till det? Har du testat att starta om modemet/routern? Du ska nämligen bli tilldelad en ny IP-adress vid omstart, såvida du inte har statisk-IP som tjänst på abonnemanget
Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

1 svar

Nils
Moderator
Forum|alt.badge.img+36
  • Moderator
  • 826 kommentarer
  • Svar
  • 14 augusti 2018
Hej MariZ! Vad kul att du har hittat hit! :-)

Det låter väldigt konstigt. Det är inte så att du nyligen har varit i Danmark med modemet så att det på något sätt låst sig till det? Har du testat att starta om modemet/routern? Du ska nämligen bli tilldelad en ny IP-adress vid omstart, såvida du inte har statisk-IP som tjänst på abonnemanget

Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies