Besvarat

iPhone tappar täckning

  • 3 November 2018
  • 3 svar
  • 3644 visningar

Hej, hade problem med att min Iphone tappade täckning och avslutade pågående samtal ofta. Köpte en X och den gör likadant. Har provat byta sim-kort och då fungerar mitt kort i andra telefonen men min telefon fungerar inte med det andra. Har även nollställt telefonen och provat som ny iPhone men samma problem. Apple-support har ingen aning. Någon här?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Chipsgeneralen 4 November 2018, 10:52

Visa original

3 svar

Användarnivå 7
Emblem +38
detta låter väldigt konstigt. Jag vet att iPhone X släpptes med två olika typer av nätverkskort/processor, en från Qualcomm’s (världsledande) och en från Intel(andraplats)
och dem modellerna som hade chippet från Intel kunde ha lite problem med mottagning, och ibland (i vissa fall) långsammare nätverk osv. Men detta låter som att det är något annat. Eftersom du har haft problem med en annan telefon.
det bästa kanske är att gå till en tre-butik och rådfråga dem, eftersom detta låter som det kan vara ett operatörs-bundet problem snarare än hårdvaran. MEN man vet aldrig.
Hur funkar det över wi-fi, 3 wi-fi samtal, tappar du då också?
Hej, Wi-fi samtal fungerar ej heller. Det som ör märkligt är att X:en fungerade felfritt första dygnet sen började den krångla..
Användarnivå 7
Emblem +38
Men då rekommenderar jag dig att antingen ringa till tres kundservice(kan bli svårt med tanke på ditt problem) eller gå till närmaste butik, om du har möjligheten. Så kan de nog hjälpa på plats, tror inte att det är mobilen nämligen.
Men den ör uppdaterad till senaste 12.1? Och operatörs-uppdateringar? Du ser detta i ”inställninga-allmänt-om”
där ska det stå 12.1 och under operatör så stpr det 3 se 34.0 om det är rätt.

Ursäkta för rörigt svar! Hoppas det löser sig! 🙂

Svara