Besvarat

knappt och ingen täckning (bara 3g)

  • 15 November 2022
  • 4 svar
  • 75 visningar

Har nästan ingen täckning här på Kvistbergavägen15c. 722 33 Västerås. 
Ser heller inget meddelande om problem hos er. 
Vad beror det på.

. (har varit så i åtta timmar nu


Kan du kolla upp vad problemet mbh Dennis 

icon

Bäst svar av JeppePeppe 15 November 2022, 13:43

Visa original

4 svar

Användarnivå 7
Emblem +36

Hejsan @Dennta73!

Det ser ut som att en mast nära Sörby ligger nere, men detta bör inte påverka er på Kvistbergavägen 15c, då ni har en annan närmare mast. 🤔

Är det i mobilen, eller routern, eller påverkar det båda?

Har du testat det vanliga: Starta om telefonen, återställa nätverksinställningar?

 

Återkom gärna så undersöker vi vidare!

Användarnivå 7
Emblem +36

Hur har det gått @Dennta73 ?

Kvarstår problemet eller har det löst sig för dig ännu? 😊

Hej!

Jag har jätte dålig täckning direkt jag åker utanför städer.. jag vet ej om de är någon driftstörning eller det bara är masten som är dålig.. jag upplevde i början att jag hade helt okej täckning men nu efter en vecka så har jag bara 3G Max 2-3 sträck.. bor i Allstakan 67198 Gunnarskog. Jag vet med mig att med mitt tidigare abonnemang hos Telia har jag alltid haft 4G+  med full täckning.. men nu kan jag knappt skicka eller ta emot samtal eller sms eller annat.. Bor jag bara taskigt till? Jag har bor inte allt långt ifrån masten heller så de ska ju inte va några större problem.. Men har redan tröttnat lite på att inte kunna ringa eller skicka sms som jag kunde förut..

Mvh Anton 

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 🙂, @Anton_eh 

Nu blir det ju lite olika områden när du nämner åker utanför städer samt även där du bor .

Men om man fokuserar på din adress . Om man ser på förutsättningarna enligt täckningskartan , som uppskattar möjligheterna till täckning med respektive teknik. Så har du inte så bra förutsättningar , och då har man inte med dom faktorerna som kan påverka det ännu mer . Så som skog,väder/vind,bostäder osv .

Den mast du syftar på , så känns som det sannolikhet inte är en 3 mast. Utan det kanske är Telia mast. 

Men det bästa vore att du hör av dig till 3 Kunservice . Så kan dom se även ditt ärende samt se vad man behöver göra , om det behövs göra täcknings felanmälan till den tekniska avdelningen eller annan insats.

 

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

 

Om du har fast internet hemma , så kan Wi-Fi samtal vara en lösning.

 

 

https://www.tre.se/varfor-tre/tackning/tackningskarta

 

Mvh F

Svara