Har haft tre i nio år nu men börjar tröttna på täckningen. Så fort man kommer utanför städerna går den ner till 3G och åker man till typ landstället i skogen har man ingen täckning alls. Bor i Gnesta, 8 km från centrum. I centrum har jag 4G men hemma har jag knappt sändning någonstans. Var nyss uppe i Dalarna och där hade frun, som har Telia, full täckning hela tiden medan jag behövde gå upp på en kulle för att få en plupp och kontakt med 3G.
Har under åren förlängt med er trots bristerna men börjar tröttna. Finns det planer på att vidga er räckvidd? Men
Sida 1 / 1
Hejsan , @Styrbjorn
Då detta är ett community / Forum och inte en kundtjänst , så skulle jag tipsa dig om att ringa kundtjänst så dom kan se över hur det ser ut och vart master är osv .
Sen beror det mycket på vad man har för hårdvara , dvs mobiler / router osv . Ibland behöver man kanske förstärka signalen eller ha nyare hårdvara . Hur man bor , vad för väggar osv .
Antar du bor i någon av dom gula / gröna fälten kanske . Om det är problem så kan man diskutera med handläggaren över att göra en täckningsfelanmälan , då ser tekniker över ärendet och får se vad man kan göra .
Men hos dig , hemma i gnesta . Ni har inget fast fiber / internet med wifi ? Så fall kan det få hjälp på traven med att ringa över wifi .
Skulle nog säga att 3 vidgar sin täckning ganska så mycket , och har riktigt bra fart på uppgradering och nya installationer senaste tiden , så skulle inte rekommendera något byte iaf .Även andra operatörer tar ju stora steg nu också i nätet. Övriga operatörer & även 3 har sina fläckar här och där . Sen är la Telia en prisklass upp har jag för mig .
Hoppas något hjälper dig och det kan bli bättre !
Mvh F
Lämna en kommentar
Behöver du hjälp?
Har du inte hittat svar på din fråga, så kan du alltid höra av dig till oss!