Besvarat

Koppla till mobilt modem

  • 26 October 2018
  • 1 svar
  • 304 visningar

Jag har precis aktiverat mitt nya mobila modem, Huawei. Då tappade jag nätverkskontakt. På mina sidor står det att jag aktiverat modemets sim-kort på min telefon. Vad gör jag.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support
icon

Bäst svar av Tristan 26 October 2018, 20:39

Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej!

Ring Poolia så skickar de ut någon som hjälper dig eller hur var det nu deras reklam gick?

Om du inte har det plastkort som din mobils SIM-kort kom på tillgängligt gör du som så att du plockar ut SIM-kortet ifrån din mobil.
Tryckt på själv SIM-kortet finns ett antal grupperingar med siffror och de bildar tillsammans ett 19 siffror långt nummer som börjar på 89.

Notera detta nummer och logga sedan in på Mitt3, gå till ditt mobilabonnemang och välj funktionen "Beställ/Aktivera nytt simkort" där du skriver in det nummer du noterade enligt ovan.

I de allra flesta fall ska detta fungera så att ditt SIM-kort från mobilen återigen blir kopplat till ditt mobilabonnemang.

Det enda vi inte kan lösa härifrån är ett nytt SIM-kort till ditt mobila bredband men det kan ordnas upp med ett samtal till Kundservice när de öppnar vid 10 i morgon.

Anledningen till att du behöver ett nytt SIM-kort till bredbandet är för att SIM-kort blir förverkade när de har blivit kopplade till ett abonnemang och kan inte kopplas på nytt till något annat abonnemang.

Hoppas att ovanstående löser ditt fredagskvällsdilemma och att du får en trevlig kväll trots allt. : )

Svara