Skip to main content
Svar

kopplingstonen

• August 29, 2025
  • 7 svar
  • 71 visningar

När jag ringer så är kopplings signalen väldigt låg både med högtalare och utan

Bäst svar av Limpen

@Snobbens Det kan vara värt att kontakta kundservice för en undersökning av detta. Jag skulle dock rekommendera att – om möjligt – testa att sätta SIM-kort i annan mobiltelefon. På så sätt kan vi definitivt utesluta att felet ligger i hårdvaran. Det kan nämligen vara så att det är hårdvaran som har problem att ta emot uppkopplingen, och om problemet upprepas i en annan enhet kan vi istället rikta fokus mot abonnemanget eller nätverket 🙂

7 svar

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • September 3, 2025

Hej ​@Gina20115, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Har du haft detta problem länge? Har du märkt någon skillnad beroende på vart du befinner dig, eller är det samma överallt? Hör du personen i samtalet tydligt?

Vad har du för typ av telefon? 

Forum|alt.badge.img
  • Rookie
  • September 14, 2025

När jag ringer så är kopplings signalen väldigt låg både med högtalare och utan

Jag har börjat uppleva samma sak på mitt abonnemang hos 3 med iPhone 16 Pro dom senaste dagarna också, Kopplingstonen när man ringer upp någon har blivit sjukt låg ljudnivå på både högtalare & utan högtalare medan ljudet på samtalen är som vanligt som tidigare

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • September 15, 2025

Hej ​@Snobbens, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Väldigt underligt detta 🤔

Har du möjligtvis tillgång till en annan mobiltelefon? I sådant fall - har du möjlighet att sätta i ditt SIM-kort i denna mobiltelefon och ringa ett samtal för att se om kopplingstonen fortfarande är låg? Det kan mycket väl vara något med själva abonnemanget som är knasigt, men det skulle verkligen hjälpa om vi kan utesluta hårdvaran!

Forum|alt.badge.img
  • Rookie
  • September 16, 2025

Hej ​@Snobbens, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Väldigt underligt detta 🤔

Har du möjligtvis tillgång till en annan mobiltelefon? I sådant fall - har du möjlighet att sätta i ditt SIM-kort i denna mobiltelefon och ringa ett samtal för att se om kopplingstonen fortfarande är låg? Det kan mycket väl vara något med själva abonnemanget som är knasigt, men det skulle verkligen hjälpa om vi kan utesluta hårdvaran!

Har ingen annan mobiltelefon har bara en iPhone 16 Pro där jag använder fysiskt sim-kort ej eSIM, Idag nu på morgonen 08:37 var kopplingstonen hög på det samtalet så problemet verkar ligga i ert nät & kommer & går?

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • September 23, 2025

@Snobbens Det kan mycket väl vara så att det ligger i vårt nät
 Har problemet återkommit något sedan du skrev senast? 🤔

Forum|alt.badge.img
  • Rookie
  • September 23, 2025

@Snobbens Det kan mycket väl vara så att det ligger i vårt nät
 Har problemet återkommit något sedan du skrev senast? 🤔

Ja problemet har kommit igen så låg kopplingstin ligger i ert nät, Har även fått nytt fysiskt sim-kort samma problem kopplingstonen är låg

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • Svar
  • September 30, 2025

@Snobbens Det kan vara värt att kontakta kundservice för en undersökning av detta. Jag skulle dock rekommendera att – om möjligt – testa att sätta SIM-kort i annan mobiltelefon. På så sätt kan vi definitivt utesluta att felet ligger i hårdvaran. Det kan nämligen vara så att det är hårdvaran som har problem att ta emot uppkopplingen, och om problemet upprepas i en annan enhet kan vi istället rikta fokus mot abonnemanget eller nätverket 🙂