Besvarat

Låsa upp en lånetelefon!

  • 18 July 2018
  • 1 svar
  • 235 visningar

Hejsan, fick en lånetelefon av TRE, en riktigt sunkig Sony Experia telefon med krossad display, ser ut som något som katten har släpat in.... by the way, så har min kille erbjudit sig att ha den telefon så får jag ha hans, medans ni lagar min riktiga telefon.

Men nu är det så att han har Tele2 som operaör och inte TRE så när han stoppar in sitt simkort så frågar den efter en PIN-kod för ett simnätverk, Googlade lite och det kommer när telefonen är låst, skulle vilja att ni låser upp telefonen om det är möjlgt, har försökt mata in imei 356579072421236 via er hemsida men den hittar inte telefonen.

mvh Ida

[Redigerat] - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer
icon

Bäst svar av Jocke 20 July 2018, 11:21

Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej @Ida_1983 och välkommen till 3Community!

Beklagar att lånetelefonen du fick vid reparationen inte var i så gott skick. Vi kan erbjuda enklare lånetelefoner i mån av lager vid ett reparationsärende. Det kan vara bra för dig som t.ex. inte har någon extra telefon hemma att använda dig av.

Att låsa upp en lånetelefon från oss är inte möjligt och det är anledningen till att du inte får någon träff på telefonen när du försöker låsa upp den via vår hemsida.

Min rekommendation till dig är att du använder dig av lånetelefonen som du fick låna och att din pojkvän använder sig av sin egna telefon.

En reparation tar ca 14 dagar så du behöver inte använda dig av den särskilt länge.

Svara