Besvarat

Lokalisation av närmaste telemast

• 13 november 2019
  • 2 svar
  • 109 visningar

Hej

Jag bor i Lövstalöt nära Uppsala och kör mobilt bredband - tyvärr täckning är sådär vg 4G och jag tänkte förbättra det med en extern antenn.

För att få optimala parametrar skulle jag behöva en lokalisation av en av telemaster - gärna närmaste för att veta hur ska jag planera montering och vilken utrustning kan jag välja. 

Jag undrar om jag skulle kunna få en sådant information. 

Jag kollat på täckningskarta men det finns ingen info om vårt telemaster befinner sig.

Jag förstår att det kan vara känsliga information men det skulle räcka med en ungefär lokalisation så att jag kan planera hur antennen ska riktas och avståndet för att välja rätt utrustning.

Hoppas att få hjälp.

icon

Bästa svar av Karl 13 november 2019, 09:56

Hej,

Det stämmer att vi inte kan ge exakt position av masterna för att det är känslig information. (Sabotage m.m förekommer).

I Lövstalöt dock så kan jag se att dom närmsta masterna står mot väst samt most syd. Avståndet till dessa är lika långt. Det exakta avståndet kan jag inte heller nämna med det rör sig mellan 2,5Km till 4Km bort.

Hoppas det hjälper :slight_smile:  

Visa original

2 svar

Användarnivå 3

Hej,

Det stämmer att vi inte kan ge exakt position av masterna för att det är känslig information. (Sabotage m.m förekommer).

I Lövstalöt dock så kan jag se att dom närmsta masterna står mot väst samt most syd. Avståndet till dessa är lika långt. Det exakta avståndet kan jag inte heller nämna med det rör sig mellan 2,5Km till 4Km bort.

Hoppas det hjälper :slight_smile:  

Tack för snabb svar. Nu har jag mera att gå på.

Svara