Skip to main content
Besvarat

Min mobil har fastnat på Apple logo

• 12 augusti 2018
  • 1 svar
  • 214 visningar

Min mobil har fastnat på Apple logo och min hemknappen fungerar inte och om jag tar den till 3 kan dom fixa det och om det tar några veckor kan jag få en mobil så länge mobilen ska lagas?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support

Bäst svar av Nils

Hej Pari9910 och varmt välkommen till 3Community! :-)

Jag rekommenderar att du i första hand testar att göra en s.k. hård omstart av telefonen som tvingar telefonen att starta om sig. Detta brukar lösa problem där telefonen har hängt sig.

iPhone X, iPhone 8 eller iPhone 8 Plus: Tryck och släpp snabbt volymhöjningsknappen. Tryck på och släpp snabbt volymsänkningsknappen. Därefter håller du ned sidoknappen tills du ser Apple-logotypen.

iPhone 7 eller iPhone 7 Plus: Tryck på och håll ned sidoknappen och volymsänkningsknappen under minst tio sekunder tills Apple-logotypen visas.

iPhone 6s och tidigare: Håll ned hemknappen och den övre knappen (eller sidoknappen) samtidigt i minst tio sekunder tills Apple-logotypen visas.

Du hittar guiden även direkt här: https://support.apple.com/sv-se/HT201412

Skulle detta inte lösa problemet, kan du absolut vända dig till en 3Butik som hjälper dig med en service.
Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

1 svar

Nils
Moderator
Forum|alt.badge.img+36
  • Moderator
  • 826 kommentarer
  • Svar
  • 14 augusti 2018
Hej Pari9910 och varmt välkommen till 3Community! :-)

Jag rekommenderar att du i första hand testar att göra en s.k. hård omstart av telefonen som tvingar telefonen att starta om sig. Detta brukar lösa problem där telefonen har hängt sig.

iPhone X, iPhone 8 eller iPhone 8 Plus: Tryck och släpp snabbt volymhöjningsknappen. Tryck på och släpp snabbt volymsänkningsknappen. Därefter håller du ned sidoknappen tills du ser Apple-logotypen.

iPhone 7 eller iPhone 7 Plus: Tryck på och håll ned sidoknappen och volymsänkningsknappen under minst tio sekunder tills Apple-logotypen visas.

iPhone 6s och tidigare: Håll ned hemknappen och den övre knappen (eller sidoknappen) samtidigt i minst tio sekunder tills Apple-logotypen visas.

Du hittar guiden även direkt här: https://support.apple.com/sv-se/HT201412

Skulle detta inte lösa problemet, kan du absolut vända dig till en 3Butik som hjälper dig med en service.

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies