Besvarat

Mini-router utomlands

  • 9 September 2018
  • 5 svar
  • 571 visningar

Hej, jag är i Spanien och får inte min mini-router att fungera. Jag kan ansluta till den men har ingen internet åtkomst.

Vad beror detta på?
Mvh Magdalena

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support
icon

Bäst svar av Tristan 9 September 2018, 21:12

Visa original

5 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Magdalena!

Har du prövat med klassikern - att starta om din mini-router för att se om det löser uppkopplingsproblemet?

Om det inte gör det kan det bero på att du har ett 3Bredband Kontantkort i din router eller att ditt bredbandsabonnemang är något av abonnemangen 3Bredband 100, 3Bredband 200 eller 3Bredband 500.
Inget av dessa abonnemang och inte heller Kontantkorten från 3 fungerar utanför Sverige.
Hej,

Jajjemen, ingenting verkar funka tyvärr.
Jag tecknade bredband 60gb i en av era butiker och tog just detta abonnemang då de sa att det skulle fungera i hela EU.

Några andra idéer vad det kan bero på?
Mvh Magdalena
Användarnivå 5
Emblem +10
Ja, det stämmer att 3Bredband 60GB ska fungera även i Spanien.

Vad du skulle kunna göra är pröva med att sätta SIMkortet från routern i din mobil och göra en nätsökning i den. Om du då kan komma ut på nätet vet vi att det inte är något fel på vare sig abonnemang eller SIMkort och det kan räcka med en nätsökning i en annan enhet för att det också ska fungera när du har satt tillbaka simkortet i routern.

Jag är lite för upptagen med Valvaka för att kunna komma upp med mycket mer ikväll.
Skulle ovanstående inte lösa ditt problem föreslår jag ett samtal till Kundservice när de öppnar 08:00 i morgon.
Hej, jag får tyvärr fortfarande inte det att fungera.
Inte heller internet över huvudtaget nu i Frankrike.

Mvh magdalena
Användarnivå 7
Emblem +40
Hej! Har du kontaktat kundservice för att se vad de säger? Numret är +46735300400 om du befinner dig i utlandet 🙂

Svara