Har haft det i en router i många år utan problem, men nu var det stopp. Tog ut modemet och satte det i min dator (MAC). Mobile Partner öppnas, men den säger att devise is unavailable. Aven ikonen längst ner har ett litet rött kors. Kan inte få den grön... Någon som vet vad jag kan göra?
Sida 1 / 1
Hej!
Har du prövat att sätta modemet i en annan port?
Om det fortfarande inte fungerar bör du ta en koll av modemets USB-kontakt.
Ifall det inte fungerar kan du korstesta modemet i en annan dator och om det fortfarande inte får kontakt behöver du lämna in modemet på service.
Har du prövat att sätta modemet i en annan port?
Om det fortfarande inte fungerar bör du ta en koll av modemets USB-kontakt.
Ifall det inte fungerar kan du korstesta modemet i en annan dator och om det fortfarande inte får kontakt behöver du lämna in modemet på service.
Har prövat alla tre portar. Lampan på modemet blinkar/lyser, men fortfarande Unavailable enligt mobile partner
Det du även kan pröva med är att göra en fullständiga avinstallation av mobile partner, starta om datorn och se ifall du kan få datorn att känna av modemet för att starta igång en nyinstallation.
Alternativt kan du försöka med att ansluta modemet till en annan dator och även passa på att göra en uppdatering av modemets mjukvara, vilket kräver någon annan form av uppkoppling.
Du hittar uppdateringsinstruktioner här.
Skulle inget av de ovanstående hjälp är det nog bara service som kvarstår som alternativ.
Alternativt kan du försöka med att ansluta modemet till en annan dator och även passa på att göra en uppdatering av modemets mjukvara, vilket kräver någon annan form av uppkoppling.
Du hittar uppdateringsinstruktioner här.
Skulle inget av de ovanstående hjälp är det nog bara service som kvarstår som alternativ.
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.