Besvarat

Nummer har hamnat på fel abonnemang efter förlängning

  • 4 September 2020
  • 3 svar
  • 88 visningar

Försöker byta mobil men har fler abonnemang hos er och tre av dem är mina barns. Mitt telefonnummer har hamnat på mitt barns telefon så jag kan inte förflytta över mitt nummer. Hur gör jag då?

icon

Bäst svar av Pettersson 5 September 2020, 15:35

Visa original

3 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

Hej,

 

hur menar du med att ditt nummer har hamnat på en av dina familjemedlemmars telefon, är det när man ringer eller är det för SMS - berätta gärna lite mer? Om du byter telefon tar du bara sim-kortet från den telefon du hade tidigare och flyttar det till din nya. :)

Det jag menar är att på min faktura står mitt telefonnummer på min sons NYA telefon så då kan jag inte byta upp min gamla telefon eftersom det då står att mitt abonnemang inte har gått ut utan att jag måste vänta med att byta min telefon. Trots att jag har en telefon som är super gammal. Hur går jag vidare med detta?

Användarnivå 7
Emblem +40

Aha! Då hänger jag med. Då låter det som att ditt abonnemang förlängdes, när din son skulle ha en ny telefon. Då borde det vara möjligt att förlänga din sons abonnemang med en ny telefon. 

 

Mitt bästa tips är att du antingen besöker en 3Butik så de får kolla på detta, alternativt kontaktar kundservice så de kan se över det - så det blir en bra lösning. :) Här hittar du kontaktuppgifter till kundservice. 

Svara