Besvarat

ökade kostnader trots att data och roaming är av?

  • 10 February 2024
  • 5 svar
  • 87 visningar

Hej, jag har stängt av data och roaming, använder bara wifi men kostnaderna ökar hela tiden?! Vad är fel?!

icon

Bäst svar av JeppePeppe 13 February 2024, 15:25

Visa original

5 svar

Användarnivå 5
Emblem +33

Skickar du eller tar emot MMS? Det ska tydligen kunna dra lite data trots att mobildata är avstängt.

Inga MMS men via teams och whatsapp men allt via wifi?! Ökade över natten vilket är mycket märkligt och inga samtal eller mobilsvarsmeddelande?! Någon som vet hur man kommer i kontakt med någon via telefon/chat/email på 3?! 

Användarnivå 5
Emblem +33

På helgen tror jag inte att du kommer i kontakt med någon på 3, men kontaktuppgifter hittar du här:

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

Om du vill vara helt säker på att inga kostnader ska debiteras kan du sätta telefonen i flygplansläge och sedan slå på Wi-Fi. Då kommer den inte ha någon kontakt alls med mobilnätet, men du kan ändå använda Wi-Fi.

Användarnivå 6
Emblem +14

Inga MMS men via teams och whatsapp men allt via wifi?! Ökade över natten vilket är mycket märkligt och inga samtal eller mobilsvarsmeddelande?! Någon som vet hur man kommer i kontakt med någon via telefon/chat/email på 3?! 

@Dubai Har du möjlighet att logga in på Mitt3 så kan du se "övriga kostnader" och vad det är du blivit debiterat för. Kontakta även 3 kundtjänst på vardagar så kan dom lägga in en spärr för roaming, satellitdata mm... 

Användarnivå 7
Emblem +36

Hejsan @Dubai! Vad märkligt att det verkar ha dragits data.

Ifall dataroaming är avaktiverat så ska det mycket riktigt inte kunna dra någon data, och alltså ingen extra kostnad ska debiteras. Har du varit i kontakt med kundservice ännu? Annars når du dem här.

Återkom gärna med hur det gått! 😊

Svara