Skip to main content
Svar

ökade kostnader trots att data och roaming är av?

  • February 10, 2024
  • 5 svar
  • 227 visningar

Hej, jag har stängt av data och roaming, använder bara wifi men kostnaderna ökar hela tiden?! Vad är fel?!

Bäst svar av JeppePeppe

Hejsan @Dubai! Vad märkligt att det verkar ha dragits data.

Ifall dataroaming är avaktiverat så ska det mycket riktigt inte kunna dra någon data, och alltså ingen extra kostnad ska debiteras. Har du varit i kontakt med kundservice ännu? Annars når du dem här.

Återkom gärna med hur det gått! 😊

5 svar

Forum|alt.badge.img+37
  • Ambassadör
  • February 10, 2024

Skickar du eller tar emot MMS? Det ska tydligen kunna dra lite data trots att mobildata är avstängt.


  • Trådskapare
  • Nykomling
  • February 10, 2024

Inga MMS men via teams och whatsapp men allt via wifi?! Ökade över natten vilket är mycket märkligt och inga samtal eller mobilsvarsmeddelande?! Någon som vet hur man kommer i kontakt med någon via telefon/chat/email på 3?! 


Forum|alt.badge.img+37
  • Ambassadör
  • February 10, 2024

På helgen tror jag inte att du kommer i kontakt med någon på 3, men kontaktuppgifter hittar du här:

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

Om du vill vara helt säker på att inga kostnader ska debiteras kan du sätta telefonen i flygplansläge och sedan slå på Wi-Fi. Då kommer den inte ha någon kontakt alls med mobilnätet, men du kan ändå använda Wi-Fi.


Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+36

Inga MMS men via teams och whatsapp men allt via wifi?! Ökade över natten vilket är mycket märkligt och inga samtal eller mobilsvarsmeddelande?! Någon som vet hur man kommer i kontakt med någon via telefon/chat/email på 3?! 

@Dubai Har du möjlighet att logga in på Mitt3 så kan du se "övriga kostnader" och vad det är du blivit debiterat för. Kontakta även 3 kundtjänst på vardagar så kan dom lägga in en spärr för roaming, satellitdata mm... 


JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • Svar
  • February 13, 2024

Hejsan @Dubai! Vad märkligt att det verkar ha dragits data.

Ifall dataroaming är avaktiverat så ska det mycket riktigt inte kunna dra någon data, och alltså ingen extra kostnad ska debiteras. Har du varit i kontakt med kundservice ännu? Annars når du dem här.

Återkom gärna med hur det gått! 😊