Skip to main content
Besvarat

Operatörslås - fungerar inte att låsa upp

  • 28 augusti 2018
  • 35 svar
  • 38435 visningar

Hjälpte inlägget dig med din fråga?
Visa första inlägg

35 svar

  • Skribent
  • Entusiast
  • 19 kommentarer
  • 4 september 2018


Tristan
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+10
  • Superhjälte
  • 524 kommentarer
  • 4 september 2018
Pröva med kommandot fastboot devices för att se ifall kontakt finns med din Zenfone.

Om inte testa med att koppla ur och koppla in USB-kabeln i en annan USB-port alternativt kontrollera i mobilen att du verkligen har utfört steg 3 och 4 i instruktionen som Erik gav här:

https://community.tre.se/teknisk-support-10/operatoerslaas-fungerar-inte-att-laasa-upp-843/index1.html#post2160

Erik
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • 683 kommentarer
  • 4 september 2018
@Leinad
Skulle vilja att du testar att slå in nedan kombination direkt i mobilen:
#7465625*638*KOD#
KOD = Operatörskoden som du fick av oss.

  • Skribent
  • Entusiast
  • 19 kommentarer
  • 4 september 2018
var ska jag slå in den

Tristan
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+10
  • Superhjälte
  • 524 kommentarer
  • 4 september 2018
I din mobil.

Gå till Telefonfunktionen och ta fram knappsatsen.
Sedan är det bara att börja knappa.

  • Skribent
  • Entusiast
  • 19 kommentarer
  • 4 september 2018
Jag slog in den på telefonappen och ringde upp. Då fick jag meddeladet "anslutningsproblem eller ogiltig mmi kod.

Tristan
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+10
  • Superhjälte
  • 524 kommentarer
  • 4 september 2018
Har du kontrollerat att du ersatte KOD med operatörskoden du erhöll från Tre korrekt?

Om du bor nära Göteborg eller Jönköping kan du besöka något av 3:s Servicecenter för hjälp direkt på plats. Annars lutar det mer åt att du får skicka in din mobil på service för att få detta åtgärdat och det kan du göra via vilken 3-butik som helst eller genom kontakt med Kundservice.

3Servicecenter

  • Skribent
  • Entusiast
  • 19 kommentarer
  • 4 september 2018
Jo jag har testat två gånger med rätt kod. Men samma svar båda gångerna.

  • Skribent
  • Entusiast
  • 19 kommentarer
  • 4 september 2018
Jag blev uppringd tidigare idag av en medarbetare på tre och fick lite hjälp men han skulle återkomma senare med lite mer kommandon till att skriva i datorn.

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2687 kommentarer
  • 4 september 2018
Snyggt att du blivit uppringd! Hoppas att det löser sig den vägen. Annars är det nog att skicka in telefonen som kvarstår.

Här finner du en karta med var din närmaste 3Butik finns. Om inte bor nära en 3Butik kan du ringa till 3s kundtjänst på https://tel:0735300400 så kan de hjälpa dig den vägen också.

Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies