Besvarat

Operatörslås - fungerar inte att låsa upp

  • 28 August 2018
  • 36 svar
  • 38421 visningar

Jag har en Asus zenfone 4 från ca 2015. Den är operatörslåst till 3 men jag har fått en kod att låsa upp den med. Men jag klantade mig och råkade trycka på ta bort permanent istället för lås upp. Nu får jag inte fram där jag ska slå in koden . Har återställt telefonen men det hjälper inte. Vet någon hur man ska göra?

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Erik 3 September 2018, 14:50

Visa original

36 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Pröva med kommandot fastboot devices för att se ifall kontakt finns med din Zenfone.

Om inte testa med att koppla ur och koppla in USB-kabeln i en annan USB-port alternativt kontrollera i mobilen att du verkligen har utfört steg 3 och 4 i instruktionen som Erik gav här:

https://community.tre.se/teknisk-support-10/operatoerslaas-fungerar-inte-att-laasa-upp-843/index1.html#post2160
Användarnivå 7
Emblem +10
@Leinad
Skulle vilja att du testar att slå in nedan kombination direkt i mobilen:
#7465625*638*KOD#
KOD = Operatörskoden som du fick av oss.
var ska jag slå in den
Användarnivå 5
Emblem +10
I din mobil.

Gå till Telefonfunktionen och ta fram knappsatsen.
Sedan är det bara att börja knappa.
Jag slog in den på telefonappen och ringde upp. Då fick jag meddeladet "anslutningsproblem eller ogiltig mmi kod.
Användarnivå 5
Emblem +10
Har du kontrollerat att du ersatte KOD med operatörskoden du erhöll från Tre korrekt?

Om du bor nära Göteborg eller Jönköping kan du besöka något av 3:s Servicecenter för hjälp direkt på plats. Annars lutar det mer åt att du får skicka in din mobil på service för att få detta åtgärdat och det kan du göra via vilken 3-butik som helst eller genom kontakt med Kundservice.

3Servicecenter
Jo jag har testat två gånger med rätt kod. Men samma svar båda gångerna.
Jag blev uppringd tidigare idag av en medarbetare på tre och fick lite hjälp men han skulle återkomma senare med lite mer kommandon till att skriva i datorn.
Användarnivå 7
Emblem +40
Snyggt att du blivit uppringd! Hoppas att det löser sig den vägen. Annars är det nog att skicka in telefonen som kvarstår.

Här finner du en karta med var din närmaste 3Butik finns. Om inte bor nära en 3Butik kan du ringa till 3s kundtjänst på https://tel:0735300400 så kan de hjälpa dig den vägen också.

Svara