Besvarat

Operatörsupplåsning

  • 7 November 2019
  • 1 svar
  • 427 visningar

Tja!

 

Jag var hos er på Tre förra månaden och köpte en telefon(Iphone XR) utav er.

I butiken där jag köpte telefonen så förklarade jag för säljaren att jag flyttar till Australien under vintern (3e december) och frågade hur det kommer fungera med telefonen då jag kommer byta abonnemang där nere till något lokalt, varpå jag fick svar att det inte skulle vara något problem men att jag däremot inte kunde pausa abonnemanget i Sverige då jag har bindningstid, vilket jag är helt okej med att fortsätta betala trots att jag inte använder.

 

Nu har jag fått veta att min telefon eventuellt kan vara operatörslåst, vilket betyder att även om jag startar upp ett nytt abonnemang nere i Australien så kommer min telefon inte kunna fungera?

Känns konstigt om det skulle stämma då jag fick förklarat för mig i butik att det inte skulle vara något problem?

 

Mvh, Tom

 

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support

icon

Bäst svar av Emanuel 12 November 2019, 15:34

Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +9

Hejsan @Tom Astemo 

Självklart ska vi hjälpa dig kika på detta. Våra telefoner sålde efter årsskiftet 2018 ska vara operatörsupplåsta. Kika in här en snabbis https://www.tre.se/privat/kundservice/mobiler-bredband/las-upp-din-produkt/

Om den visar sig vara operatörslåst kan du ringa vår kundservice så kikar vi på detta omgående! 

Svara