Besvarat

Problem med täckning i nygård

  • 23 June 2020
  • 3 svar
  • 197 visningar

Gäller postnr 463 96 i Nygård. Har bott här i många år och aldrig haft problem med täckning på varken telenät eller internet med 3.

Den 9 juni var det dock som att någon tryckte på en knapp och min telefontäckning alternerar sedan dess från ingen täckning alls till EN "plupp". Samtidigt blir internet på både mobilnätet och routern extreeemt långsamt och tappar uppkopplingen ungefär varje tjugonde minut. Min granne, som bor ca 20 m ifrån mig, har också 3 som operatör och har exakt samma problem. Min granne har försökt chatta med kundtjänst då hon inte kan ringa alls - kundtjänst avslutade chatten och hänvisade henne till att ringa istället (?!)

Jag har nu varit i kontakt med kundtjänst vid TRE tillfällen. Jag har gjort allt, stängt av, startat om både mobil och router, ändrat intställningar etc i samråd med kundtjäns. Ingen skillnad har skett. Första samtalet den 11 juni, sas det att det var en mast som låg nere och skulle åtgärdas inom någon dag. Detta var åtgärdad sas det när jag den 17 juni ringde andra gången och inga driftstörningar kunde ses, jag fick instruktioner om hur jag skulle göra med min router. Tredje samtalet senare samma dag, handlade om hur jag skulle ställa in min mobil. Ingen skillnad överhuvudtaget har skett och det har nu gått två veckor - och jag blir tokig! Ingen jag pratat med på kundtjänst verkar förstå att problemet omfattar ALL täckning ( internet och telenät) på ALLA enheter, mobiler, plattor, routrar...och det skedde som på en knapptryckning och allt försvann på en dag. Något måste ju vara allvarligt fel här!? Kan ni göra en ordentlig felsökning i området? För det här kan man ju inte fortsätta betala för.. allvarligt talat, två veckor av detta, det är ju halva månadskostnaden som jag slänger i havet...tillsammans med mina distansstudier och internet tentamen som man bara kan logga in på en gång. Tappar du täckningen så betyder det att du misslyckas på den tentan helt enkelt. Jag vill inte låta otrevlig men jag är väldigt frustrerad, nåt är fel och ni får fixa det nu helt enkelt. Tack på förhand. 

icon

Bäst svar av Emanuel 25 June 2020, 09:54

Visa original

3 svar

Användarnivå 5
Emblem +9

Hejsan @Amosleia 

 

Jag vill börja med att beklaga om du upplever att vår kundservice inte kunnat lösa ditt problem med täckningen. 

 

När jag läser igenom ditt ärende låter det som att masten kan vara överbelastad alternativt fått ovanligt många uppkopplingar från olika enheter.

Detta kan ske i vissa områden i Sverige under sommaren/semestertider. Är det möjligen så att ditt område är väldigt turistfyllt under sommaren? 

Hej och tack för din respons!

Nej, området är glesbebyggt och är inte något turistattraktivt område. Möjligen finns det några sommarstugor mellan bondgårdarna som används under sommaren. Det har inte varit ett problem andra somrar med täckningen. 

Användarnivå 5
Emblem +9

@Amosleia Jag är helt med dig. Jag har tyvärr begränsat tillgång till att göra ett ärende härifrån.

Jag skulle vilja att du ringer vår kundservice igen och begär att få göra en “täckningsanmälan”.

 

Ett ärende görs då och hanteras av vår operativa avdelning. Du kan framföra att Emil på 3Community har framfört att du ska göra så när du kommer fram till mina kollegor. 

Svara