Skip to main content
Besvarat

PUK-kod fungerar inte

  • August 15, 2018
  • 1 svar
  • 578 visningar

SIM-kort är PUK låst, står det i displayen men inget händer när jag angett PUK-koden.
Behöver 3 återställa något?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support

Bäst svar av Nils

Hej Joakim och varmt välkommen till 3Community! :-)

Det låter väldigt märkligt! Är du säker på att anger korrekt PUK-kod? Koden i sig är knutet till SIM-kortet så Tre kan inte göra något för att det ska fungera, förutom att skicka ut ett nytt SIM-kort med en ny kod.

Du kan se din PUK-kod direkt på Mitt3, dubbelkolla så att den är korrekt.

Hör gärna av dig här hur det går för dig!

1 svar

Nils
Moderator
Forum|alt.badge.img+36
  • Moderator
  • Svar
  • August 17, 2018
Hej Joakim och varmt välkommen till 3Community! :-)

Det låter väldigt märkligt! Är du säker på att anger korrekt PUK-kod? Koden i sig är knutet till SIM-kortet så Tre kan inte göra något för att det ska fungera, förutom att skicka ut ett nytt SIM-kort med en ny kod.

Du kan se din PUK-kod direkt på Mitt3, dubbelkolla så att den är korrekt.

Hör gärna av dig här hur det går för dig!