Besvarat

PUK-kod fungerar inte

  • 15 augusti 2018
  • 1 svar
  • 315 visningar

SIM-kort är PUK låst, står det i displayen men inget händer när jag angett PUK-koden.
Behöver 3 återställa något?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support
icon

Bästa svar av Nils 17 augusti 2018, 08:15

Hej Joakim och varmt välkommen till 3Community! :-)

Det låter väldigt märkligt! Är du säker på att anger korrekt PUK-kod? Koden i sig är knutet till SIM-kortet så Tre kan inte göra något för att det ska fungera, förutom att skicka ut ett nytt SIM-kort med en ny kod.

Du kan se din PUK-kod direkt på Mitt3, dubbelkolla så att den är korrekt.

Hör gärna av dig här hur det går för dig!
Visa original

1 svar

Användarnivå 4
Emblem +10
Hej Joakim och varmt välkommen till 3Community! :-)

Det låter väldigt märkligt! Är du säker på att anger korrekt PUK-kod? Koden i sig är knutet till SIM-kortet så Tre kan inte göra något för att det ska fungera, förutom att skicka ut ett nytt SIM-kort med en ny kod.

Du kan se din PUK-kod direkt på Mitt3, dubbelkolla så att den är korrekt.

Hör gärna av dig här hur det går för dig!

Svara