Besvarat

PUK-kod fungerar inte

  • 15 augusti 2018
  • 1 svar
  • 198 visningar

SIM-kort är PUK låst, står det i displayen men inget händer när jag angett PUK-koden.
Behöver 3 återställa något?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support
icon

Bästa svar av Nils 17 augusti 2018, 08:15

Hej Joakim och varmt välkommen till 3Community! :-)

Det låter väldigt märkligt! Är du säker på att anger korrekt PUK-kod? Koden i sig är knutet till SIM-kortet så Tre kan inte göra något för att det ska fungera, förutom att skicka ut ett nytt SIM-kort med en ny kod.

Du kan se din PUK-kod direkt på Mitt3, dubbelkolla så att den är korrekt.

Hör gärna av dig här hur det går för dig!
Visa original

1 svar

Användarnivå 4
Emblem +10
Hej Joakim och varmt välkommen till 3Community! :-)

Det låter väldigt märkligt! Är du säker på att anger korrekt PUK-kod? Koden i sig är knutet till SIM-kortet så Tre kan inte göra något för att det ska fungera, förutom att skicka ut ett nytt SIM-kort med en ny kod.

Du kan se din PUK-kod direkt på Mitt3, dubbelkolla så att den är korrekt.

Hör gärna av dig här hur det går för dig!

Svara

    Vi använder cookies

    Genom att använda 3Community godkänner du att vi använder cookies för att förbättra och anpassa din upplevelse. Läs mer.

    Acceptera Cookie settings