Skip to main content
Besvarat

PUK-kod fungerar inte

  • 15 augusti 2018
  • 1 svar
  • 571 visningar

SIM-kort är PUK låst, står det i displayen men inget händer när jag angett PUK-koden.
Behöver 3 återställa något?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support

Bäst svar av Nils

Hej Joakim och varmt välkommen till 3Community! :-)

Det låter väldigt märkligt! Är du säker på att anger korrekt PUK-kod? Koden i sig är knutet till SIM-kortet så Tre kan inte göra något för att det ska fungera, förutom att skicka ut ett nytt SIM-kort med en ny kod.

Du kan se din PUK-kod direkt på Mitt3, dubbelkolla så att den är korrekt.

Hör gärna av dig här hur det går för dig!
Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

1 svar

Nils
Moderator
Forum|alt.badge.img+36
  • Moderator
  • 826 kommentarer
  • Svar
  • 17 augusti 2018
Hej Joakim och varmt välkommen till 3Community! :-)

Det låter väldigt märkligt! Är du säker på att anger korrekt PUK-kod? Koden i sig är knutet till SIM-kortet så Tre kan inte göra något för att det ska fungera, förutom att skicka ut ett nytt SIM-kort med en ny kod.

Du kan se din PUK-kod direkt på Mitt3, dubbelkolla så att den är korrekt.

Hör gärna av dig här hur det går för dig!

Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies