Besvarat

rep

  • 1 September 2022
  • 1 svar
  • 182 visningar

hej jag har en Iphone 12 och jag ska lämna in  den på service men min garanti slutar gälla om 5 dagar och undrar hur långt tid reparationen tar, och felet på min telefon är att skärmen fryser och sen så startas min telefon om  och undrar om repartitionen tar mer än 1 vecka och hur jag gör med min mobil för jag måste ha en mobil  som jag kan använda under tiden min mobil är på lagning?  

icon

Bäst svar av Younes M 2 September 2022, 08:49

Visa original

1 svar

Användarnivå 2
Emblem +8

Hej @Martenssoandre, Välkommen till 3Community forumet! 😃 

Om du vill uttnytja din garanti på snabbast sätt skulle jag rekommendera att du svänger förbi en 3Butik. Innan du gör det dock rekommenderas det att man fabriksåterställer telefonen och ser om samma fel uppstår igen. Detta är något serviceverkstan Ingram gör i sin första felsökning vilket är Tres samarbetspartner. 

Det finns ingen garanti att Tre kan erbjuda en lånetelefon under tiden, men finns större möjligheter att en Tre butik kan låna ut en telefon under tiden, men som sagt det är inte garanterad att Tre kan erbjuda en lånetelefon.  

Uppskattad tid för garanti ärendet brukar vara upp till 2 veckor. Om du inte har 3Butik i närheten kan du kontakta Tres kundservice här . Då kan de hjälpa dig skicka ut ett emballage. Så länge du kontaktar Tre när du är inom din garanti ska det inte vara några problem att uttnytja den 😊

 

Svara