Skip to main content
Saknar täckning i Helsingfors sedan 24 timmar. Startat om telefonen två gånger men händer inget.
Hej Karin!



Om du har Kostnadskontroll aktiverad på ditt abonnemang kontrollera via Mitt3 att du inte har nått ditt eventuella kostnadsstopp.



Det kan även vara som så att du har en aktiv spärr gällande just roaming på ditt abonnemang, då behöver du ta kontakt med Kundservice för att lösa det, eller att du helt enkelt inte har aktiverat roamingfunktionen i din mobil. Den brukar alltsom oftast återfinnas under Mobilt Nät/-verk under Inställningar i mobilen.



Ifall inget av ovanstående är aktuellt eller löser ditt problem kan det vara bra att testa ditt simkort i en annan mobil som stödjer 3G för att se om nätsökning går att genomföra i den.



Värt att veta är också att 3:s Kontantkort inte fungerar utanför Sverige - ifall du nyttjar kontaktkort har du svaret där och då finns det tyvärr ingen lösning annat än att skaffa ett abonnemang inför kommande resa.

Lämna en kommentar