Besvarat

SIM låst efter uppdatering. Var hittar jag PIN?

  • 16 February 2019
  • 7 svar
  • 4090 visningar

Plötsligt står det att mitt Sim-kort är låst efter en IOS uppdatering. Jag kan inte ringa från telefonen.
Hur hittar jag min sim-kod?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Pettersson 16 February 2019, 12:32

Visa original

7 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej, det är din PIN-kod du ska ange, en fyrasiffrig kod som alltid behöver anges när man startat om telefonen. Denna finner du på själva plastkortet som simkortet satt fast i när du skaffade telefonen.

Hittar du den?
Mobilen har låst och jag kan inte öppna SIM-kortet eftersom jag sätter kortet och vet inte vilken kod som ska göras
Hittar inte plastkortet
Hittar inte plastkortet
Användarnivå 5
Emblem +36
Om du inte har tillgång till PIN-koden kan du se din PUK-kod direkt på Mitt3. Vi har en guide som visar hur du gör för att hitta den här.

Nu handlar detta om min sambo. Han hittar inte Puk kod. Rådet ni ger är att han ska logga in på MItt Tre. Men han kan ju inte det. Eftersom bank-id finns i hans mobil, som han inte kan öppna. Vad kan göras??

 

Användarnivå 7
Emblem +40

@piaolk Hej,

 

om ni testar att ta ur simkortet från telefonen bör ni kunna använda telefonen kopplad mot wifi utan att ha låst upp sim-kortet. Funkar detta? 

Svara