Skip to main content
Svar

sms

• October 29, 2025
  • 3 svar
  • 70 visningar

Jag har problem med att få SMS. Detta verkar vara från vissa bara. Mina barn som har 3 och min man som har Telenor får jag sms 💬 från men övriga kommer ej fram direkt utan tre dagar senare typ. 

Bäst svar av Limpen

@Koviljika Beklagar detta!

Utifrån dina svar ser jag ingen direkt orsak till problemet. Det bästa vore att du kontaktar kundservice i det här fallet. De kan hjälpa dig att felsöka problemet, och om det skulle behövas kan de hjälpa dig att felanmäla det. Det är såklart viktigt att du får de SMS som skickas till dig! 

3 svar

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • October 30, 2025

Hej ​@Koviljika, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Tråkigt att höra!

Lite frågor kopplat till problemet du upplever:

• Vad har du för typ av mobiltelefon?
  • Fungerar det som vanligt när du skickar SMS?
  • Hur länge har detta pågått?
  • Kan problemet kopplas till en specifik operatör - exempelvis att alla vars sms fördröjs har en och samma operatör?
  • Fungerar surf och samtal som vanligt?

Återkom gärna med svar så kikar vi vidare på detta! 🙂

• Trådskapare
  • Nykomling
  • October 30, 2025

Jag har en iPhone 11 med senaste uppdateringarna 

der funderar vanligt med arr skicka sms 

senaste fem veckorna 

problemet kan inte kopplas till specifik operatör. Omöjligt för mig att veta vad andra har för operatörer. Men en väninna till mig har hallon, jag får aldrig hennes, men när hon testar skicka till sonen så funkar det 

surf och samtal fungerar bra 

detta blev nu ett problem för mig så jag skulle ha läkartid idag via videosamtal. Ingen länk kommer och nu debiteras jag för att inte ”dykt” upp på samtalet. Ej första gången 

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • Svar
  • October 30, 2025

@Koviljika Beklagar detta!

Utifrån dina svar ser jag ingen direkt orsak till problemet. Det bästa vore att du kontaktar kundservice i det här fallet. De kan hjälpa dig att felsöka problemet, och om det skulle behövas kan de hjälpa dig att felanmäla det. Det är såklart viktigt att du får de SMS som skickas till dig!